Nádherná báseň, má to veľmi silné momenty.. téma je rovnako tak silná ako aj podanie tejto básne.. a čo ma teší o to viac, že je písaná vskutku poeticky, aj s využitím zopár zastaralých výrazov.. výborné..
Toto sa dá nazvať poéziou.. toto áno..
čo ti ja viem,asi viem o čo ti šlo.. tá myšlienka je celkom uchopiteľná ale.. možno zbytočne surovo podaná ale to bol zrejme zámer.. mohlo to byť dlhšie..a trocha poerätickejsie, ale to je zase len moj pocit :-) .. ale zaujalo ma to celkom.
Zaujímava úvaha. Náboženstvo ako také je veľmi silný atribút, ktorý má svoj intímny ale aj spoločenský charakter. Princípy kresťanstva ako naznačila i Sonka sú jasne dané a zrozumiteľné a až na pár výnimiek ich uplatňuje i človek bez vyznania, proste človek riadici sa svojím svedomím.
Morálne mantinely, ktoré tu sú, boli aj pred kresťanstvom a budú tu stále, pokiaľ nedôjde k totálnemu presmerovaniu hodnôt.
Keď sa pozrieme do hitórie, zistíme že úloha v cirkvi v spoločnosti bola vždy pevná a autoritatívna. S výnimkou socializmu snáď ale i to možno ako kde. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že súčasnú spoločnosť formovala cirkev konštantne. A pokiaľ bude disponovať akou takou mocou, bude i naďalej.
Problémy, ktoré tu predkladá pastiersky list sú celkom aktuálne a cirkev vie, že ak ich che riešiť, tak nemôže ísť na to pasívnym spôsobom.
Cirkev vidí, že aktívna snaha spoločenstiev ohľadom homosexuality a pod. prináša pre danú komunitu nesutále pokroky. Cirkev proste zistila, že pasívnym mentorovaním o relatívnych problémoch, ktoré tu sú alebo nie sú.. nič nedosiahne. Potrebuje vyvolať konfrontáciu a polemiku aj za cenu, že si nájde svojich odporcov, ktorích vďaka svojej politike, cirkev získava geometrickým radom.
Cirkev sa nemôže spoliehať ani na média, pretože tie idú s prúdom aktivistov a ľudí, ktorí sú ako to nazvať, liberálnimy.
František pochopil, že otvorenosť a liberálnosť má svoj účinok.. naša Cirkev to ešte nepochopila a takýto postoj ani zastať nemôže. Pri živote ju drží len fakt, že je stále napojená na štát a jej silný konzevrtazimus, ktorí má svoje opodstatnenie ako ukázal Košický pochod za život..
Treba sa pozrieť na to objektívne, aké zbrane a metódy používaju obe strany.. na zamyslenie však je, či má ešte cirkev, naša cirkev alebo všeobecne ešte nejaké morálne právo na takéto antitolerančné postoje.
Človeče, celkom ma to bavilo. Možno niekde sa mi tie verše zdali byť nesúrodé ale podal si to tak pekne až Shakespearovsky, že som nemohol odolať. Téma básne sa mi páči, možno to mohlo byť o čosi lyrickejšie.. potenciál na to máš.
Každopádne sa mi to čítalo dobre a ba čo viac, mal som z toho i umelecký zážitok. :-)
Nebudem tu pisat nejake pochvalne slova. Toto je proste nieco, co ma silne zaujalo, ukazalo mi to nieco a v konecnom dosledku i zarazilo.
Tu su superlativy kratke.