Pani Vodičková, všimnite si!
gGnitívna metafora vzniká spojením konkrétneho podstatného mena v prvom páde s abstraktným podstatným menom v druhom páde, teda v genitíve. Týmto spôsobom môžete vymyslieť neskutočné množstvá metafor : luny lásky, stohy lásky, konáre lásky, počítače lásky, tabule lásky... alebo: GEJZÍR ČASU, GEJZÍR PLAČU, GEJZÍR RADOSTI...ŽIVOTA DNI, ŽIVOTA SMÚTOK, ŽIVOTA PÚŤ...(na tú vašu "trávu pažite", ktorá je nezmyslom, ani nemožno nájsť príklady alebo lepšie povedané, ani sa mi nechce.)
Takto môžete spojiť čokoľvek s čímkoľvek a vo väčšine prípadov sa to ešte bude tváriť, že to má aj zmysel. Figúra, ku ktorej autor prišiel takto lacno, však čitateľovi neposkytuje potešenie z objavovania či z originality myslenia a môže sa pociťovať ako chyba.
Pre úplnosť ešte pridám:
Význam slova „PAŽIŤ” v Slovníku slovenského jazyka
pažiť, -te žen. r.
1. zelená tráva: čerstvá, zelená p.;
Priestor bol zarastený zelenou pažiťou. (Kuk.)
Bolo mi čudné, prečo Vaše texty nik nekomentuje. Dnes mi to došlo. Ak niekto začne vyvesovať svoje písanie pod nickom "pravdaživota", je jasné, že ten človek bude pokojne zamorovať viacero literárnych portálov bez náznaku sebakritiky. (Lebo keby jej kúsok mal, zbadal by koľká bije a spratal všetko radšej do šuflíka.)
tak toto je riadna brečka!
ešte stále si sa nespamätal a neuvedomil si, že písanie poézie je pre teba španielsky dedina?
radšej chyť vedro a handru a umy schody, marek meluš!
tak toto už tento portál pochová!
ak sa tu začnú množiť texty tejto" kvality", môžeme sa vrátiť do minulých storočí!
ĽUDIA, PREBOHA, veď čítajte aj súčasnosť a nekopírujte klasiku v domnení, že takto dorazíte rýchlo k uznaniu! NEDORAZÍTE, ale čitateľov určite dorazíte!
(a ešte ten bombastický nick "pravdaživota"?!?!? kristepane!)
MIESTO NA KRKU
si závažím
ktoré neviem niesť
naučím sa a zažiariš
ako šperk
postupne strácaš farbu
lesk
premena na kameň ma hnevá
kým pochopím
nahrádzam ti nohy
stráda chorá duša
stále
na tej istej šnúrke
v semišovom puzdre skrýš
nepýšim sa tebou
ani neťažíš
táto by takmer aj obstála, no dobrý základ si zbytočne rozriedila vatou, táraninami a opakovaním. (prievan i oblosť)
zahalená v nahote - ježišmária to je už tak oplieskaný slovný obrat či čo to vlastne je?!?
a to mudrlantské: V temnote vždy uzrieme svetlo - text načisto zadusilo!
ale ty ešte pridáš ámen, (namiesto amen)
a to už rovno prevrátim oči aj stránku.
no, mal si ty radšej ostať tam v tom polorozpadnutom dome!
iste tento zápis nasekaný do trojveršových strof pre teba má význam, no mnohokrát čosi podobné iní zaznamenali a poviem ti, že oveľa zaujímavejším spôsobom.
(a na kieho frasa v prvom verši opakuješ slovo "dom"?)
otrepané obrazy, ak chceš - klišé, robia z tvojho textu lacnú imitáciu.
sny
prsty
duša
+ záverečná fráza o putovaní
a to všetko zaliate sladkokyslým nálevom.
(takmer som neveril vlastným očiam)
súhlasím so Skvarom. skoro všetky tvoje texty pôsobia ako vykastrované reklamy. popisné, plytké, bez akéhokoľvek poetického smradu.
doporučujem najskôr veľa čítať! poéziu aj teóriu o písaní poézie. začni Urbanom (ako inak) a prídeš na to, že máme pravdu. vymažeš tie texty, čo vyratúvajú a zaznamenávajú tvoje ploché vnemy a začneš nanovo.
nemáš za čo