Veta v casoch.

Spisovateľ/ka: DivineAsHell | Vložené dňa: 30. apríla 2008
http://citanie.madness.sk/view-13335.php

Nic.

A v tom tichu pismeno pristane na platok nepopisaneho priestoru.

Sekundy sa vystriedaju a smrst litery zmeni pravdu na loz.

 

Znova udrela velka rucicka do malej.

A z lzi sa stane pravda.Zo vsetkeho nic a z prazdneho ...plne.

 

Cas stvoril slovo,ktore vystrieda pravdu.

Definuje loz.

 

A v ramci nudy vznikne veta. 

"Pravda tu je,bude,a bola" 

 

 

Spisovateľov komentár k príspevku

Mam pravdu.[Neuznavam diakritiku...]


Ohodnoť a okomentuj literárny príspevok

Hodnotiť a komentovať literárne príspevky môže len registrovaný užívateľ.


Komentáre k literárnemu príspevku

Usporiadať: Prejdi na stránku:

Na začiatok Predchádzajúca stránka 1 2 3 Nasledujúca stránka Na koniec
Mylis sa... Neboj neskonci to len pri jednoslovnom argumnente:) Umenie nik nevytvoril.Umenie uz bolo pred nami.Ty ho len usmernujes a pomenuvas.Ale v podstate si plagiator ktory sa len snazi napodobnovat ,mixovat,rozkladat a kombinovat. Lebo umenim je aj strom,ci exkrement.:))[Ano je to zarazajuce ,ale je to tak:)] Ano aj to je umenie,"zhulencova basen":) Kdo vie.O par rokov mozno to bude vzor a tvoje verse budu len to cim je premna marina.:))mozno menej pretoze o tebe sa nikto ucit nebude. Anyways,Nevies co sialeny clovek postaveny do popredia nabuduce. Preto je clovek ako meritko naprosto vyluceny.:)  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 20:58:38
preco som prave to rozoberala? no bola to reakcia na to co si napisal - "Tak pisat dobre,kvalitne a zaujimavo mozem len vtedy ak akasi tretia osoba zhodnoti moje dielo ako perfektne." no tak pointa je v tom ze ide o uvahu nad pravdou a lzou aspon co ja v tom vidim. ale tak nejde tu ani o tu pointu ako o to podanie. o tom som cely cas hovorila. nepovedala som ze pointa je tuctova, slo skor o spracovanie. nemozem ti dat za pravdu ze vsetko co poviem je loz. pretoze by to bola loz. chapes? :) co by malo byt teda meradlom umenia? kto ak nie clovek? kedze clovek tvori umenie pre cloveka? :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa3. mája 2008 23:45:42
No aspon viem k comu to bolo pisane..aj ked ja som tym chcel povedat ze tym ze pises pre ludi znamena ,ze potlacas svoje napady,uvazovanie,slobodu pisania. no..Nie je to celkom tak.:))Napisat nieco o pravde a lzi je naozaj nevypovedne. Ide tu o pravdu vdaka textu. Bez textu by nebola pravda ani loz:)) Chapes? PS:Kedze uvazujeme ze vsetko co povies je loz tak potom ano mozes mi dat za pravdu:D Nad tym sa zamyslam...Co by malo hodnotit umenie. Ver ze clovek na to nie je usposobeny. Je priliz subjektyvny aby nieco jednoznacne ohodnotil. Dokonca mam taku teoriu ,ze umenie ani nema byt preco hodnotene. A to hlavne preto,lebo nas vkus sa neustale meni.Nie sme usposobeny na to aby sme hodnotili:)) Nech sa citis nanajvys sebaisto:)  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 01:06:54
nemyslim si ze ak pises pre ludi potlacas svoje napady, uvazovanie a slobodu pisania. nikto ta predsa nemoze nutit svoje napady alebo uvazovanie zmenit a nikto ti slobodu neberie. ide prave o to majstrovstvo podat nieco kvalitne, dobre, zaujimavo a pri tom ale do toho vlozit seba. ide o nejaku zlatu strednu cestu, najst ten pspravny kluc. aspon ja to tak chapem. podla mna tym ze vies ze napriklad nechces podliezat nejaku nastavenu latku, alebo mas vyhoviet nejakym vysokym narokom citatela, sa len prinutis zdokonalovat sa, nachadzat rozne sposoby tvorby, proste sa obohacujes a neznamena to ze musis kvoli tomu popriet co si myslis, co citis, co chces vyjadrit. ale nieco take uz spominal aj skrat tusim. co sa hodnotenia umenia tyka. suhlasim s tebou v tom, ze objektivita neexistuje. umenie je nieco tak nesputatelne vo svojej podstate, ze nie je mozne ho objektivne vtesnat do tabuliek a cisel a definitivne zhodnotit. ano, sme subjektivni, hodnotime casto na zaklade nalady, niekedy si precitame dielo, zda sa nam slabe, precitame si ho o dva tyzdne a zapaci sa nam. je to vsetko velmi dynamicke a nejednoznacne, ale nie je to pekne?:) nakoniec, tu ani nejde o nejake smrtelne hodnotenie umenia. vyjadrujeme sa navzajom k tomu co v nas vyvolavaju nase diela a delime sa navzajom o myslienky, pocity. diskutujeme. rozoberame. ked sa na to vlastne pozriem, vobec nejde o to hodnotenie :) tvoris lebo ti to robi radost a v tom lepsom pripade to robi radost i citatelom. v tom to asi je :) a stale dokolecka :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa4. mája 2008 11:48:27
usmevne:) Keby to hodis ako prispevok.Dielo.tak by tvoj "koment"nasiel ohlasy:)) Ale.Tym ze presunies sferu svojho literarneho vplivu medzi ludi,prichadzas o svoj styl pisania. Mozno sa ti to zda priliz radikalne,ale ked sa pozries pod povrch zistis ,ze s kazdou dalsou kritikou svoje dalsie dielo tvoris opatrnejsie. Aj ked si s nou nesuhlasil ci mal pocit ze sa kritik len prekritizoval.Aj tak jemne vybocis. A na samom konci pribehu zostane potom uz len Assurbalit:)) [dufam ze mi rozumies] Proste vypilujes svoj styl,ale tym padom sa zmenis celkovo:)[nie nezacnes mat averziu k pivu..napr.:D..toto plati na literaturu.] A potom to co mohlo byt originalne,bude opat len dalsi podobny prepis toho vsetkeho co sa dnes napisalo:)  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 21:07:54
Aššurballit
..problem je ze kazdy styl pisania vyzaduje iste vedomosti...to je pravda len za cenu cloveka ako nepopisaneho listu... ...a to je nerealne... ...pretoze od mladosti do teba hustia literaturu...nutia ta citat literarne dielka... ...na to enzabuajme... ...temer kazdy vstupuje do pisacieho procesu s istou vybavou...potazmo istou predstavou o basni...a snazi sa ju napodbnovat..napr. pouzivanim rymov...rozdelenie kratke riadky basen dlhe poviedka...atd...  
Spisovateľ/AutorAššurballit Pridané dňa4. mája 2008 21:18:37
Ja ti neponukam vychodisko:D Len jednoduchsiu cestu k originalite. K niecomu novemu. Tym ze citas knihy sa pripravujes o schopnost napisat nieco vlastne. Z kazdou dalsou knihou sa to este umocnuje. Nakoniec mozes byt bud originalny ale slepy basnik,alebo depresivny plagiator. Nemam liek na zabezpecenie originality, Iba recept na to ako zabranit pravde aby ta o originalitu pripravila:) [hmm,,,ak to nedava zmysel,tak je to koli technickym problemom]  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 21:30:45
no uprimne povedane, nerozumiem tomu prvemu odseku, ze co sa ti zdalo usmevne... :) (uprimne povedane ani tomu koncu, ani tomu s assurballitom - asi som dnes mierne nechapava) no a k tomu ze sa zmenim? ano:)! preto sem davam veci, preto chcem na ne komenty, preto tvorim dalej a ano, tvorim opatrnejsie, o to mi totiz ide. keby som chcela ostat na jednej urovni, nemusim tu vobec byt. ved o tom to je. ci nie?  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa4. mája 2008 21:16:18
...nevadi:D Sak nemusime vsetkemu rozumiet:D Nie nie sme.To ze sa zmenis znamena ze nieco zomrie a nieco ine sa dostane von. Lenze to co v tebe rozkvitne bude zmes toho o co sa tu kazdy snazi...Cize moja verzia tvojho vykladu:Nic originalne to nebude pretoze budes mat pred sebou len tak vysoko latku ako vysoko su tvoji mentori,ktori sa snazia o to iste.:)) Napisat nieco originalne.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 21:22:05
mam pocit ze to velmi negativne a cierno bielo vidis :) preco by to ze nieco umrie a nieco nove sa zrodi musela byt taka tragedia. ved to sa deje stale. bez toho to nejde. a bola by vacsia tragedia keby to tak nebolo :) to co pises je trosku manipulativne :) preco by to co rozkvitne mal byt prave obraz mojich mentorov vo mne? to predsa vobec nie je jednoznacne. ja ani moja tvorba nie je klon niekoho ineho. to ze sa inspirujem alebo ucim od inych ludi len vyplna medzery medzi dielikmi mna. vysledny obraz budem stale ja, iba o nieco viac v predu, trochu v inom svetle, s trochu novou vybavou, skusenostou - vecami osvojenymi od tzv. mentorov. nie ich vlastnymi. to je prave to, totiz, ze je na mne co si od nich vezmem. to ze sa pod ich vplyvom menim neznamena ze sa menim k ich obrazu alebo ze skacem ako piskaju. a prave preto naopak si myslim, ze ta originalita ma sancu :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa4. mája 2008 21:31:33
...Mozno to vidim trochu cierno...[bielo ani tak nie.:))] Vies to ze ta v skole naucia pocitat znamena ze budes vediet pocitat...Ale iba tym sposobom ktorym ti to vstepi tvoj triedny.[napr....samozrejme ze je to spatny priklad ..ale nejak podobne je to aj s umenim.] Tym ze sa nieco nove naucis,dobrovolne,je dost ocividne ze to xces aj pouzit. Tento novy poznatok.V tvojom diele sa to odzrkadli.A napadne to zacne pripominat nieco ine ako to bolo predtym. Ano samozrejme ze je tam aj prvok "TY" ako osoba kreativna:Dale opat to bude len minimum z toho co vyplnaju tvoje poznatky.Ty ako osoba len manipulujes s temou.A temu ti dava tvoje okolie.A ked v tvojom okoli nebude nieco originalne,tak,nexcem to povedat tak radikalne,ale ty nebudes originalna. Takto to vidim ja.:)  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 21:41:48
mas pravdu, ten priklad s pocitanim nie je taky blby ako vravis ze je :) lenze ja by som to otocila. pretoze co navrhujes ty? odosobnit sa od vplyvov ostatnych? snazit sa ostat "cisty", "nepopisany"? (aspon taky mam pocit z toho co pises) podla mna naopak. ano, co si napisal dava zmysel, zmenis sa pod vplyvom toho co sa o dniekoho naucis. ale aby nedoslo k naplneniu tvojho katastrofickeho scenara, budes patrat, budes sa zaujimat, zistovat ako inak sa da, ake ine pohlady existuju. saozrejme ze sa neupnes na prveho co ti pride do cesty a slepo ho budes nasledovat. a v tom je to "vela citat", vela sa zaujimat, vela "cmuchat" a skusat. aby z co najvacsieho poctu moznosti clovek urobil co najoriginalnejsi mix. nejde o to ci okolie bude originalne. ide o to co dokazes z neho vytazit, ako ho dokazes vnimat, pretvorit. ked pred 20 ludi postavis zapalkovu skatulku, kazdy ti napise nieco ine. v tom lepsom pripade :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa4. mája 2008 21:54:54
Ak s tym dokazes zit,tak prosim.:D Ja by som to neprezil.Ze vsetko co som vyplul na papier je len akysi remix toho co uz bolo:) Radsej som nescitany a zijem si v pohodli nevedomosti:) No vdaka vam som stale nekludnejsi:D  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 21:57:17
no nechcem ta neznepokojovat este viac, ale pochybujem ze takemu vplyvu sa da ubranit :D tym padom asi ani ty sa neubranis tomu ze vlastne co napises bude len nejaky remix :)) iba ze by si siel do tibetskych hor meditovat ;) ale nevidim to ako tragediu. proste to treba prijat ake to je a skusit z toho vymlatit to najlepsie. prave preto ze nechces nikoho nasledovat by si sa mal do toho zakusnut a vymyslat cosi nove :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa4. mája 2008 22:02:50
dik za radu:) No vzhladom na to ze k replikaciam mam averziu. Zrejme budem nasledovat stale cestu nutenej originality:D  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 22:04:57
v tom mozem len vyslovit svoju jednoznacnu podporu :)) takze vela stastia :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa4. mája 2008 22:08:52
Aššurballit
...hej...to som niekede pocul ze najststnejsi su hlupaci...lebo nevedia o svojej hluposti...usmev... ...tym teraz nenarazam na tvoju inteligenciu...len ako paralela..usmev...  
Spisovateľ/AutorAššurballit Pridané dňa4. mája 2008 22:00:18
No mozno som neznel kdovie ako heroicky:D Ale tak skoro ma necaka depresia:) A bez obmadzeni mozem pisat.Co sa o tebe povedat neda:D Clovek Sputany vlastnou inteligenciou nebude nikdy taky slobodny ako hlupak:) [paralela:)]  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 22:02:27
....Divine....ja len chcem,že v tomto mám na vec podobný pohlad ako ty.... ...ale..,samozrejme, som tu aby som sa stal lepším...naberal skúsenosti.... no vžydcky to budem ja...len možno budem mat iný pohlad na vec...lepšie povedané nadhlad...:-) ...Závidím bláznovi,čo nevie že ním je.....zase,sladká nevedomost..možno,ale keby som sa mal rozhodnút,tak by som to asi neprijal....:-) ..a k tomu umeniu..neviem..radšej to nerozvíjajme dalej,lebo to je donekonečna.. ....ale aj tak si myslím,že merítkom možu,vlastne musia byt ludia....:-)  
Spisovateľ/Autorhic Pridané dňa5. mája 2008 10:42:15
stal lepsi v com? Akym smerom? Vies vobec ci sa stavas lepsim alebo,ci sa len od slova lepsi vzdalujes? Lebo je jedna vec ked si ty sam o niecom presvedceny ako blazon a ked naozaj konas v zaujme progresu.Pretoze to ,ze tebe sa zda ze napredujes neznamena ,ze napredujes:) :))Tak neprijmi:)) v oboch pripadoch ale budu nasledky:)) Hmm..nie donekonecna.To by to bolo priliz konecne nekonecno:) Pozri zamysli sa a povedz mi ake su kriteria umenia...? [ked sa zamyslis zistis ze vzdy boli ine.:)kazdym rokom sa menia.]A pokial mi das za pravdu ze umenim je vsetko co oznacis za umenie.[tj.vsetko,pretoze vsetko sa da zan oznacit]tak ti nezavidim pri tej otazke s kriteriami:)  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa5. mája 2008 11:00:04
Tým že čítam ...tým že píšem... ...dostávam nový pohlad na vec..lepším sa tým smerom,že sa možno stanem lepším sprostredkovatelom umenia.... ...áno vačšinnou práve kritici určujú čo je dobré umenie.... (neviem či som mal túto vetu napísat)..:-D ...kritéria sa menia úmerne s momentálnou mentalitou ludí..dobou...pohladom na svet..novým veciam....preto je doležité aby som nezaostával....myslím,že práve preto je doležitý progres v umení.. ....jeho napredovanie je doležité,lebo umenie ja predovšetkým vyjadrenie..komunikácia z ludmi... vždy bola pre ludí a vždy bude.. ...ak by tak nebolo...umenie by sa stávalo dekadentným....  
Spisovateľ/Autorhic Pridané dňa5. mája 2008 11:22:36
Ale neodpovedal si mi na to co som potreboval. Co ti dava istotu ze napredujes? Snaha? Opat hovorim,ako mozes povedat ze umenie je stale lepsie. Mozem ta ubezpecit ze umenie samo sa nemeni. Menia sa len ludia,doba vdaka ludom a ich pohlad na umenie. A vedz ze viac menej nieje umenie vdaka ludom,a sprostretkovane pre ludi, ale ako prostriedok pre ich vyjadrenie. nenadobudaj klamlivy postoj len koli tomu ze clovek umenie pomenoval. No a ten progress v umeni je nemozny..pretoze jedine clovek ti urci co je lepsie a co nie a len v jednom casovom intervale...Cize postup ako taky sa neda uskutocnit.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa5. mája 2008 12:11:46
hmm... umenie sprostredkúvavame... ...umenie je naše vyjadrenie.... ...to sú dve veci... ..tá prvá definícia by sa skôr hodila do tvojho vnímania umenia...lebo ako si povedal umenie sa nemení....a my sprostredkúvame len to čo je dané... ...a vyjadrenie...je ako ľudský faktor v tomto smere....spôsob akým bude podané.....nami ľudmi..nikým iným... ...myslím,že sa takto nijak nikam nedostaneme,lebo hovoríme tu o umení "zovšeobecnene"...a to čo my dáva istotu, sa týka konkrétnych postupov....teorii....historii umenia....konkrétne poezie.... takisto aj ten progres...súhlasím s tým,že je nemožný...ked hovoríme o umení ako celku..ako to prečo sa tak nazýva.... ..ale progres vo mne samom možný je....to je hádam jasné.... ide o to...akým budem sprostretkovateľom...ako vnímam danú vec,ktorú chcem vyjadrit.... ...a ľudia bud so mnou asociujú,alebo nie....to vyvoláva umelecký zážitok.... ..preto: Umenie je predovšetkým pre ľudí....nemá zmysel písat pre seba....  
Spisovateľ/Autorhic Pridané dňa8. mája 2008 16:08:10
Mal by si si vsak uvedomit ,ze potom nejde o teba ako sprostretkovatela ale o samotnych konzumentov. Preto pokial si dobrym sprostretkovatelom znamena to len ,ze tomu co ty hadzes na tacku rozumie viac osob. Bohuzial ale to neurcuje hodnotu daneho preparatu:) Cize mozes byt sefkucharom bez capice,ktory vari vtaci trus ktori ale ludom chuti,lebo je zauzivany,alebo mozes varit speciality z mamincinej kuchyne ktore budu lahodne a specificke ale nik ti to nedoceni. Umenie nie je pre ludi.Ludia maju len pocit ze tym ,ze mozu zasiahnut do cohokolvek prisudi sa to okamzite im. Umenie je pre jednotlivcov. Konzument by sa mal zanedbat,inak vznika X-men v umeni...dost zdeformovany.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa27. mája 2008 20:53:13
...Myslel som,že táto téma je už passé,ale som rád,že si odpísal.... ...Inak škoda,že sa do tejto debaty nezapojilo viac ľudí....možno by si to mohol dať ako literárnu tému...... ..samozrejme..väčšinou ten trus je pre ľudí....a špeciality sú pre kritikov....:-) Samo umenie je obrovský relatívny pojem... ..za umenie môžem považovať naozaj všetko...môže to byť špeciálne náhodne odhodený ohorok na zemi,ktorý ma tak zaujme,že mi pritom príde na um myšlienka....asociácia... ..alebo umenie ako človek..tvor..ktorý sa vypracoval na vrchol evolučného reťazca.... ..chápeš...to že zapadá slnko a mne to príde neskutočne krásne je tiež umenie...a keby nebol život na Zemi,tak...čo....ako..kde...komu........ ..preto je potrebné chápať umenie niečo ako pokus alebo náhodu,ktorá prekonáva hranice fantázie...alebo rozumu.... alebo...umenie,povedzme v Renesancii,alebo hocjakých iných obdobiach,vždy dávalo určitý smer,momentálne chápanie bytia,života,zmyslu života atď.. menilo sa s chápaním,vyvíjaním,vplyvmi... ..toto je taká definícia umenia ako ho pozná hocikto..... ...a umenie ako niečo neživé,nedefinovateľné,tajomné priam mystické je zas to,že umenie proste je... ..ale vytvorilo sa zo života,teda nikdy sa nebude dať definovať to čo máš na mysli...také umenie.....  
Spisovateľ/Autorhic Pridané dňa28. mája 2008 17:10:35
Hej,je skoda ze sa to nespisalo do ucelenej podoby...mozno sa na to raz podujmem... Presne tak.Umenie je relativny pojem a tyka sa,no povedzme vsetkeho. Nase ponimanie umenie suvisi s nasou schopnostou citit rozlisovat a nadchynat sa. Jednoducho pre niekoho krvave ucho cerstvo utrhnute prasci z hlavy privodi len nedobry pocit a kopu nadavok na zviera co tuto vec vykonalo.Ale inemu to pride ako namet.Ako nieco viac,mozno znamenie. To ze sa umenie clenilo[ja to chapem len ako zufaly pokus o vytvorenie databazy v ktorej by sa clovek lahsie orientoval ked uz chcel tvorit.]suvisi s extremnymi situaciami.Ak si vsimnes tie diametralne rozdiely v napr.literarnych smeroch. hm:) K tym dvom poslednym odstavcom. Umenie je definovatelne,pokial vieme co sme si z neho vybrali. Pokial sme uz nasli namet,mame uz vzor z ktoreho kopcime. Je ale nedefinovatelne,a len tazko pochopitelne pre cloveka ktory sa snazi zadefinovat nieco na co nema vyvinute citenie.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa28. mája 2008 19:54:20
..ale mozes to prehodit z basne do temy dat ako liter.temu sem....len neviem ci by ostali komenty.... ..ale admin by to v poho spravil.... ..vies mohli by sa vyjadrit aj ostatný...myslím,ze toto je uzasna tema..a celkom dobre sme ju nacrtli..... ...ja len tolko zatial lebo ponahlam,tak ti odpisem neskor....:-)  
Spisovateľ/Autorhic Pridané dňa28. mája 2008 20:03:22
hmm...Ved neviem ak je to mozne tak tymto prosim admina nech sa o to pokusi. Ved je a ja len rad rozsirim svoj obzor o dalsie nazory:) PS:recnenie mi aj tak ide najlepsie:D Okej.Sak ja som bol tiez neaktualny:)  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa28. mája 2008 20:30:06
Aššurballit
..no ved nepopieram...ten zaver je presny...a nijak sa nevylucuje s tym co som povedal...usmev... http://www.koz.sk/zly_den.html ...slobodaaaaaaaa!!!...usmev...  
Spisovateľ/AutorAššurballit Pridané dňa4. mája 2008 22:07:39
V tom bol zamer:D PS: dik za obrazky:)) Ja letim ,textu sa budem venovat cez poobednajsiu hodinu.:))  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa4. mája 2008 22:10:07
Usporiadať: Prejdi na stránku:

Na začiatok Predchádzajúca stránka 1 2 3 Nasledujúca stránka Na koniec
Info o príspevku Info o príspevku
eKniha / eBook eKniha / eBook
Predchádzajúci príspevok Predchádzajúci príspevok
Nasledujúci príspevok Nasledujúci príspevok
Reklama
Hlasuj za príspevok Hlasuj za príspevok
  • asdf.sk
  • Bookmark and Share
Naj od autora Naj od autora
Štúrovčina
Kuchárka | Skratky | Zábava | Diplomová práca | Psychológia | Manageria | Antikvariát Sova | Tools | Stolár | Kotly | Orava | Kovovýroba | Monitoring | K6 | Bytové doplnky | Logo | Max hra | Spravodajstvo Mráčik | RSS katalóg | Twitter katalóg | Instagram na SK i CZ | Online finančná kalkulačka | Palivové drevo | Nákupné Centrum | Športové Centrum | Krása a zdravie | Bankomaty na Slovensku | Bankomaty v České republice | Tvoj Lekár | Ponuky práce v zdravotníctve | Zdravotná poradňa | Tvůj lékař | Vyber školu | Kto hýbe Slovenskom | Kdo hýbe Českem | Tvoj Notár | Tvůj notář | Sudoku for Kids | Road for Kids | Pair for Kids | Hanoi for Kids | 15 for Kids | Grid for Kids | Colours for Kids | Pexeso | Logic | Einstein | Snake | 3 Wheels | Find 8