ticho

Spisovateľ/ka: d.b. | Vložené dňa: 24. septembra 2008
http://citanie.madness.sk/view-17144.php

smieš sa dotknúť

mojich líc,

ale smútok

ti vykĺzne spomedzi

rozdielnych svetov ..

a ty, vďačná

vlažným dotykom,

zvieraš s nenávisťou

hrdlo prostej pravde..

 

..netrpím 

 

 

 


Ohodnoť a okomentuj literárny príspevok

Hodnotiť a komentovať literárne príspevky môže len registrovaný užívateľ.


Komentáre k literárnemu príspevku

Usporiadať: Prejdi na stránku:
Podľa mňa je to také čisté a jednoduché.Ako život.Mne to stačilo.D  
Spisovateľ/Autorhela Pridané dňa27. septembra 2008 21:05:38
vdaka, si ma potešila  
Spisovateľ/Autord.b. Pridané dňa28. septembra 2008 08:26:57
pre mna nie tentokrat...ides do abstraktna a pozy podla mna...okrem toho co tu uz odznelo mi najviac vadia tie posledne verse...hrdlo prostej pravde...netrpim...hrozné, fakt nechapem take zaciatocnicke chyby...si precitaj utrpenie poeta od urbana...hned najdes o com sa tu hovorilo... jedine dobre miesto..je prve dvojversie  
Spisovateľ/Autornic Pridané dňa24. septembra 2008 20:15:01
myslíš tú časť o genitívkach? čítal som to už dávno,,,názor beriem  
Spisovateľ/Autord.b. Pridané dňa24. septembra 2008 20:57:22
prve dva verse su pekny zaciatok, potom sa to tak zahmlilo do neurcita pre mna... smutok nenavist pravda... uz to potom stratilo z toho rozbehu...  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa24. septembra 2008 18:17:13
pridal som tam dve čiarky,,,je to neurčité?  
Spisovateľ/Autord.b. Pridané dňa24. septembra 2008 19:30:56
hm... takze takto. nemyslim ze je to v ciarkach. skor vo vybere slov... a obrazov. su akoby malo konkretne nez aby nieco vo mne vyvolali. ten zaciatok sa mi paci, lebo je hmatatelny. dotknut sa lic, je to intimne a uplne konkretne, presne si to viem predstavit, presne to viem citit. lenze - smútok ti vykĺzne spomedzi rozdielnych svetov - tu to pre mna zacina mat taky zavoj... trochu abstraktne... a neprenasa to na mna nejaky zazitok. dalej - zvieraš s nenávisťou hrdlo prostej pravde.. - toto mi pride oproti predoslemu textu trochu komplikovanejsie podane a nejdu plynule. ked si to precitam, citam slova, ale nechapem hned "sfleku" co znamenaju... musim sa preto vratit, precitat znova, uvedomit si... a to narusa celkovy dojem... mozno to je moj osobny problem, ale povazujem to za podstatny moment. a ten koniec. jedine slovo. ktore akoby vybocovalo. akoby v uplnom tichu padol plech na dlazku. nehodi sa tam. nesedi. nepasuje. aspon mne teda. nic basni nedodava, neposuva ju podla mna nikam inam... keby tam nebolo, nic by sa nezmenilo.  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa24. septembra 2008 19:50:51
to už bola lepšia kritika,,,díky,,,názor beriem, ale keby som to podal menej zložito, básen by bola LEN obyčajná báseň, ktorú napíše každý. j.prevert píše básne ktoré znejú pompézne, ale zmysel je jasný aj malej školáčke,..tak to som to tu nechcel,,,ok, tesím sa na dalšiu kritiku  
Spisovateľ/Autord.b. Pridané dňa24. septembra 2008 20:00:11
nemyslim si, ze to, co robi z "LEN obycajnej" basne nejaku "super spica vynimocnu" basen, tkvie v zlozitosti podania. skor naopak. tiez nesuhlasim ze napisat jednoduchu (dobru, alebo povedzme ako-tak dobru) basen dokaze len tak kazdy, hociktory hej-ty-tam. skor naopak. ozaj dobra basen znie skutocne jednoducho, tak, ze si povies "to som mohol aj ja napisat, preco mi to nenapadlo", ale pri tom z nej ide nieco viac :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa24. septembra 2008 20:21:51
nie som až tak sčítaný,,nepoznám vela autorov, a vela z nich som nečítal,,, ale ani s tebou nesúhlasím, je vela básní, básnikov, a je strašne vela štýlov písania,,,je taký štýl, o ktorom píšeš ty - že dobrá básen znie jednoducho,, ale čo tak napr. pásmo? to nie je dobrá poézia?  
Spisovateľ/Autord.b. Pridané dňa24. septembra 2008 20:51:35
tak ono... ked uz sme pri tom, tak si mozme polozit aj otazku co znamena ze nieco znie jednoducho. znie nieco rovnako jednoducho/zlozito dvom roznym ludom? cize mozno o tom. nevravim ze nie su ine styly pisania, ktore su (alebo sa zdaju) komplikovane. niektore su zamotane samy v sebe a nic z nich nerozumiet, ine zneju lahko, jednoducho, jasne, a pri tom za nimi moze byt ovela vacsi kus prace. koniec koncov, to je take na tenkom lade cele - dobra/zla poezia :) ak clovek pise s tym ze ponuka svoju tvorbu inym (cize vylucime "suplikove hygienicke basne"), tak ta sa stava dobrou ak si v nej vie niekto nieco najst, ak je dostupna, citatelovi sa priblizi. ak sa v nejakej basni nenajde nik iny okrem autora, tak asi sa stala niekde chyba v komunikacnom procese :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa24. septembra 2008 21:05:55
amen...súhlasím  
Spisovateľ/Autord.b. Pridané dňa24. septembra 2008 21:08:12
Usporiadať: Prejdi na stránku:
Info o príspevku Info o príspevku
eKniha / eBook eKniha / eBook
Predchádzajúci príspevok Predchádzajúci príspevok
Nasledujúci príspevok Nasledujúci príspevok
Reklama
Hlasuj za príspevok Hlasuj za príspevok
  • asdf.sk
  • Bookmark and Share
Naj od autora Naj od autora
Štúrovčina
Kuchárka | Skratky | Zábava | Diplomová práca | Psychológia | Manageria | Antikvariát Sova | Tools | Stolár | Kotly | Orava | Kovovýroba | Monitoring | K6 | Bytové doplnky | Logo | Max hra | Spravodajstvo Mráčik | RSS katalóg | Twitter katalóg | Instagram na SK i CZ | Online finančná kalkulačka | Palivové drevo | Nákupné Centrum | Športové Centrum | Krása a zdravie | Bankomaty na Slovensku | Bankomaty v České republice | Tvoj Lekár | Ponuky práce v zdravotníctve | Zdravotná poradňa | Tvůj lékař | Vyber školu | Kto hýbe Slovenskom | Kdo hýbe Českem | Tvoj Notár | Tvůj notář | Sudoku for Kids | Road for Kids | Pair for Kids | Hanoi for Kids | 15 for Kids | Grid for Kids | Colours for Kids | Pexeso | Logic | Einstein | Snake | 3 Wheels | Find 8