O madness, komentároch ala Mein Kampf von Literatur

Spisovateľ/ka: Jozef Gogolen | Vložené dňa: 8. februára 2009
http://citanie.madness.sk/view-19959.php
 

Literatúra, no a samozrejme tá naša slovenská, je ako starý košatý strom. Má pevný kmeň, staré korene, na ktoré sa môžeme spoľahnúť,  a rastie do výšky, zelenie, tmavne, i sem - tam opadáva.

Mám pocit, že mnohí zabudli, čo vlastne literatúra obnáša , a čo je jej úlohou.

Táto stránka nie je celkom dôveryhodná, sú tu básnici, ktorí akoby žili vo vlastnom svete, s vlastným humorom, a myslia si, že nad nich nie je. Mysli si, že ak použijú v kritike zo päť cudzích slov, ukážu tak svoju profesionalitu, chvália iba svojich obľúbencov a stanovujú madnessu nezmyselné mantinely. Títo spisovatelia, respektíve básnici sa väčšinou nachádzajú v prvej stovke tých naj... a odporúčaní majú každý peknú zbierku. Mladým upierajú ich právo na názor, útočia na komentáre druhých, dokonca sa na týchto komentároch zabávajú v ilúzií, akí sú vtipní.

Preto by som im rád odkázal, že nemám 11, ani 12 rokov, čomu asi veriť nebudú, dokonca im zabehne, keď poviem, že som naozaj vysokoškolsky študovaný.

Vysoká škola, vek, výzor, ani mentalita a zmýšľanie, vak nikomu nezaručí kvalitu básne, tvorby, komentáru. Vždy si poviem, čo si myslím, hoci s vedomím, že sa dotknem „krehkej duše" poeta, či prozaika. Do svojej kritiky nezahŕňam iba profesionalitu, ale pohľad čitateľa, ktorý nemá ani vysokú školu, ani nemá za sebou 100 odporúčaní, ale nezainteresovaný názor na básničku alebo iný príspevok. Taká ma byť kritika, lebo kritika, nie sú parametre, či šablóny na dané dielo, nevyzdvihujem to zlé, ale to, čo sa mi páčilo. Keď niekto napíše a to citujem : „lacné a povrchné", nemám zľutovania, pre taký názor - pretože ten je lacný a povrchný. Obyčajný slizký egoizmus. Sú tu básnici, ktorí keď komentujú mladých nádejných amatérov, tak to možno prirovnať kydaniu hnoja na zlatú retiazku. Tá retiazka nemusí byť z pravého zlata. Stačí, že je to retiazka, no to, týmto hlavám očividne nestačí. Oni chcú len to zlato, obrazne povedané.

No nebojte sa, nepodarí sa im umlčať ma. Ľudia by mali byť k sebe ohľaduplní, no tak ako všade inde, aj na madnesse je to iba utópia. Stretnete sa tu s nechutným sarkazmom, takzvaným intelektuálnym humorom, na ktorý im seriem, s prepáčením, a úžasnými tvorcami neoslovenskej literárnej tvorby.

Koho som pochválil, a ešte mnohých určite pochválim má nádej bojovať za lepší madness.

Koho som naopak urazil, a ešte mnohých urazím, tým sa ospravedlňujem, lebo ani ja nie som dokonalý.

Toľko len od obyčajného kritika,( možno lepší/a kritička si aj TY) Jozefa Gogolena.

Majte so mnou strpenia, a tešte sa až vám budem komentovať vaše výtvory.

Ohodnoť a okomentuj literárny príspevok

Hodnotiť a komentovať literárne príspevky môže len registrovaný užívateľ.


Komentáre k literárnemu príspevku

Usporiadať: Prejdi na stránku:

Na začiatok Predchádzajúca stránka 1 2 3 Nasledujúca stránka Na koniec
Jednou vetou povedane treba sa asi zamysliet...čo ty na to?  
Spisovateľ/AutorŠtefan Kónya Pridané dňa18. apríla 2010 17:48:10
Bissau
9 bodov - odporúčam
.  
Spisovateľ/AutorBissau Pridané dňa15. marca 2010 18:14:10
Kritika by mala byť vecná.Mala by sa týkať diela ,a nie osoby autora. Často tu vidno úsilie ponížiť ešte neskúseného poeta a dať mu najavo, že sú tu iní, lepší.Všetko je relatívne.Aj v kostrbatých veršíkoch sú často originálne metafory a obrazy, potrebujú iba dozrieť.  
Spisovateľ/Autordekart Pridané dňa16. júla 2009 12:04:18
Jozef Gogolen
Hej, základom kritiky je relativita. Veľmi ťažko sa odosobniť, pretože hociktoré umelecké dielo vníma každý inak, ide prosto o subjektívny pohľad. Kritik však nemôže úplne ignorovať osobu autora, pretože kúsok z autora by mal byť aj v diele, na základe čoho potom autor berie kritiku na jeho dielo, ako kritiku na jeho osobu zároveň, čo samozrejme nie je jeho chyba. A jasnačka, aj z ničoho sa dá vykresať napríklad parádna báseň, treba byť trpezlivý a usilovný... atď. Ďakujem za tvoj názor.  
Spisovateľ/AutorJozef Gogolen Pridané dňa3. augusta 2009 19:03:54
MarK.
10 bodov
Suhlasim s obsahom...aj ked viem, ze 'pravda' je relativny pojem...aj ked viem, ze ruka ruku obcas myje...som si isty, ze je tu par jedincov, co vedia byt kriticky nielen k ostatnym, ale hlavne k sebe samemu...(a to, ze 'nas' obcas znesu pod ciernu zem, este neznamena, ze ich jedneho dna nemozeme prerast;)  
Spisovateľ/AutorMarK. Pridané dňa16. júla 2009 11:00:02
Jozef Gogolen
Ďakujem, musím povedať, že ma potešil tvoj názor, pretože toto moje, tuším že aj prvé dielo na Madnesse, zostalo nedocenené a vyjadril si peknú myšlienku, že správny kritik musí byť kritický v prvom rade sebe až potom k ostatným, čo bohužiaľ tu ľuďom chýba. Ale česť výnimkám.  
Spisovateľ/AutorJozef Gogolen Pridané dňa3. augusta 2009 18:59:13
Carrie Bradshaw
Vies co...po precitani tohto prispevku by som dala ruku do ohna za to, ze viem kto si...alebo mas potom v tomto malom statiku nazoroveho dvojnika...ale chcela by som povedat, ze nemozes brat tento server prilis vazne, ved tu prispievaju aj deti zo zakladnej skoly, z coho som bola fakt prekvapena. Stopercentne suhlasim s tym, ze vek a vzdelanie z teba nespravia umelca, je milion dalsich veci co ta formuje bez toho, aby si si to uvedomoval. Dalsia vec je, ze niektore komentare ma neskutocne rozculuju, vezmi si, ze je kopec fantastickych umelcov, ktorych tvorba sa zatracuje lebo... mam pocit, ze akonahle sa osoba pokusi vlozit do toho nieco vlastne, tak skoncil. To nie je spravne, ved clovek sa neustale vyvija...  
Spisovateľ/AutorCarrie Bradshaw Pridané dňa16. apríla 2009 18:32:41
Jozef Gogolen
Ďakujem za vcelku trefný diskusný komentár, vážim si to... :)  
Spisovateľ/AutorJozef Gogolen Pridané dňa16. apríla 2009 19:17:33
odporúčam
V mnohom máš právdu Jožo, ale v mnoíhom sa mýliš - ako každý.  
Spisovateľ/AutorPepo Knedlík Pridané dňa8. marca 2009 14:43:42
ako napisat velke nic (trivialnu tautologiu).  
Spisovateľ/Autorkvaroh Pridané dňa8. marca 2009 16:24:27
Velmi trefne:) Napisal by som:"Ani nevies kolko je tam pravdy",bohuzial ty ale vies... K forme sa nevyjadrim...Kedze skor ma zaujima obsah. Ked vidim tie reci o kritike a jej vzhlade,tak vidim ,ako velmi sa hrabe na povrch jesitnost daneho subjektu:). Nehovorim konkretne o tebe,ale je par ludi ,ktori ked sa im na tanier neda zopar eufemizmov,pochvaly a omladzovacia omacka tak nema ani cenu pisat neprijemne postrehy. Ja sa pytam,neni snad obsah kritiky rovnaky so servitkom velkosti paplona pred ustami a bez neho? Ved ide o plane fakty/informacie. S hlavou v naruci vkladam tento koment tam kam patri.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa7. marca 2009 12:31:16
obsah je prazdnota. prazdnota je obsah. na obsah su stranky o motorkach, vztahoch, politike alebo psychologii. toto je web 2.0 s literaturou. mozno si klikol na zly odkaz vo svojom vyhladavaci.  
Spisovateľ/Autorkvaroh Pridané dňa8. marca 2009 16:28:34
Ty musis byt riadne obmadzene chlapca. To mi chces nahovorit ,ze literatura tym padom nie je umenie? Lebo umenie ako take vychadza z obsahu nie formy. Mrzi ma ,ale ze mudrlant ako ty,kladie obsah na druhe husle. Potom co su vlastne tie zvasty co vypustas na portal? Cira forma?...Alebo inak sa spytam,si taky prazdny, ze nevies o com mas pisat a preto odsudzujes obsah? Som rad ,ze aspon nick si si zvolil trefne. Rymuje sa so slovom NIC.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa8. marca 2009 16:37:47
no tak zaprve...jozef gogolen bol alternick - uz neviem kto si tak robil srandu... a za druhe ... sranda jak sa ti opakuju argumenty. uz ja som bol svojho casu obmedzenec a okruhliak. to jest kazdy kto nesuhlasi je obmedzenec a sedlak? ...ono to tak vyzera taketo argumenty ti postacia akurat v diskusii o analnom styku  
Spisovateľ/AutorHas Pridané dňa8. marca 2009 17:24:21
O com pojednavas. Vobec si sa nezmenil,len naburavas konverzacie. Nevnesies nove argumenty,len chabo hodnotis situaciu z dialky. A pravom ta nazyvam obmedzencom...Ba dokonca je to primalo. Ked sa chces zapojit,zapoj sa vecne,a nie s nazornym zdrapom hluchych slov.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa8. marca 2009 17:30:01
ved ja som naozaj len povrchne hodnotil situaciu. ziadnu konverzaciu som ti nenabural. ani som nechcel. nemam zaujem sa s tebou pret. preto som to len tak nadhodil. som sa ta dotkol alebo co? jak tak rozmyslam. ty si gitarista co? skusim to sformulovat takto...mozes hrat dookola hore dole G A D a mat proste pocit ze je to feelingove. Precitit to. Lenze rychle arpeggio z teba jednoducho claptona neurobi. proste musis aspon trocha mat tu teoriu a techniku zvladnutu. pac aj tie stupnice sa tradovali. predpokladam ze mi to niecim vyvratis. skorej si ale myslim ze vies ze mam pravdu.  
Spisovateľ/AutorHas Pridané dňa8. marca 2009 17:38:00
No dakujem za postrehy ,ale nic z nich nemam. Skvele zviditelnenie ale:) Co sa tyka zvastov o muzike. Su to len zvasty... Zrejme si sa dostal najdalej po Mullera. Pozri otocim to takto:Co ti hra z radii/na youtube/v baroch? Pesnicky...Vies z coho su zlozene? Z akordov. Vies z akych? Nevies. Prevazna vacsina piesni ma 3 akordy a prevazne : E C G pricom v breakpointe sa mozno C zmeni na C mol.Preco ti to ale hovorim. LEBO TECHNIKA NEHRA ZIADNU ROLU.IDE O PREPOJENIE AKORDOV A BACKLITE A SAMOZREJME SPEV. Vacsina vymakanych ospevovanych kapiel zacinala zrovna takto. A arpregia ako ich spominas,no fajn skus si vyhladat Ingwe malmsteema a vypocuj si to...Je to hnus. Len ta poprosim aby si sa uz nemiesal do ziadnej z diskusii...Bez urazky a emocii. Je to nacisto zbytocne.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa8. marca 2009 17:51:38
mozno si si vsimol ze ma urazas... ja totiz / napriek tomu ze nejsom znalec o hudbe viem vcelku slusne. aj ked...priznam sa ze radio moc nepocuvam. /priznam sa ze mne osobne najviac smakuje scena 60tych rokov. ovsem to ze pesnicka ma 3 akordy este neznaci kvalitu. technika teda dolezita je. osobne by som nechcel pocuvat gitaristu co hra na prvej polovici prazcov. a bud si tak sprosty alebo sa len tvaris ze nevies ze ked hras akord /hore/dole/ tak je to arpeggio. len si to skus. ides hore dole po strunach. ako som ti priznal...urazas ma:P stale len opakujes jedno univerzalne vysvetlenie. a kazdy kdo nesuhlasi je hlupak. pozadujes argument..ale proti comu prosim? ved ty nic neponukas..s cim by som sa bil. cokolvek poviem hned ma urazis. snad vies ze takto diskusia nevyzera... takto vyzera totiz no - uprimne - chudak co si riesi komplexy na nete. aj ked treba uznat ze chudak hodne hodne inteligentny  
Spisovateľ/AutorHas Pridané dňa8. marca 2009 22:10:50
Toto si pyta jedno velmi tuctove:"LOL" Mne nemusis vysvetlovat co su arpegia.:) Ja ich len narozdiel od teba vydam skor v zlozitych gitarovych solach ako v klasike. [Inak na tuto debatu som sa uz s niekym bavil...A tiez som vravel ,ze jednoducha pesnicka nemoze byt dobra.No skus si najst Toho ingweho ako som ti spominal...bo ocividne si si to nenastudoval...Zvol song-Arpegios from hell...A pocuvaj tu "krasu" zlozitej muziky sprevadzanej vydrilovanou technikou...Je to hnus.Bez urazky Ingwe...Neni to pocuvatelne.] Neurazaj sa.Neni preco.Ved som ani nezacal. Priradzujes mojim slovam priliz velku vahu ,a moc si ich prisudzujes.Nebud taky nedotklivy a jesitny. Spravne najlepsie je zakryt oci a kricat :"Osa tu nie je,osa tu nie je." Povedz mi,uprimne... Rad somnou konverzujes?Alebo len mas rad prichut posledneho prispevku? Lebo toto nieje diskusia...Mas pravdu. Lebo my dvaja o nicom nepojednavame.Ja som upravil tvoj priklad s hudbou a ty uz len stekas. Samozrejme ,ze rozumiem preco som oznaceny za chudaka co si riesi komplexy.Keby sa nenachadzas medzi intelektualmi...medzi zopar intelektualmi tak napises rovno ze som imbecil. Preco?Lebo dosli argumenty... Ja si rad pockam na nejaky vypovedny cin,ale dovtedy neodpisuj.Bo toto je ciry OFFTOPIC.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa8. marca 2009 23:12:23
malmsteem je chudak... pust si segoviu. a napis, co ich rozlisuje.  
Spisovateľ/Autorkvaroh Pridané dňa9. marca 2009 00:42:39
mimo toho,ze je to odporne, je to zaroven povacsinov hrane na nilonovych strunach, Synak nerozbija akordy,nudne ich avsak demonstruje svojou country-3oj prstov technikou + palec.Cim sa dostavame k odliseniu-nepouziva Guitar pick. Jeho tvorba prameni z teplych olivovych ran spanielska a caro spociva v tom ze gramaticky nadherne ovlada vsetky spojenia medzi vsetkymi akordami co bohuzial neviemocenit ,kedze melodia je nudna,miestami nudne fadna. Dakujem za tohoto dobraka...Ale ked uz mam siahnut po legende, dam si trio -Al di meola,Paco de lucia,Mclaughlin co znie aspon trosku obstojne. [OFF TOPIC]  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa9. marca 2009 09:28:16
dakujem za odhad mojej dusevnej kapacity, som nieco dlzny? zrucnost sa prejavuje prevazne vo formalnych znakoch. nie, nejaka mudrost, myslienka, pribeh, ci pocit nie su automaticky umenim, ale stavaju sa nim spracovanim. odpoved na otazku nemoze byt jednoznacna, lebo v otazke si podsunul niekolko inferencii. nie preto odsudzujem obsah. (ak ta zaujima dovod, spytaj sa presne). a ano, aj nick vyjadruje moj postoj k filozofickemu charakteru niektorych poetik.  
Spisovateľ/Autorkvaroh Pridané dňa8. marca 2009 17:11:10
Zrucnost sa prejavuje v rezbarstve,v kovopriemysle,v malovani ,ale co odlisuje hnus od klenotov? Napad. Obsah. A nie forma.Forma je prevazne rovnaka. Prepac ,ale nevyslovuj slovo filozofia v ziadnom slovnom spojeni. Tebe ako zadubenemu kriziakovi neprinalezi pouzivat toto slovo. Nebudem ta tahat za rucicku len aby som od teba dostal co ma nezaujima.:) A ano aj myslienka prevedena to vizualneho stavu je umenim...Aj skrek aj machula. o tom tu bola vedena debata daleko predtym ako si sa naucil drzat pero v rukach.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa8. marca 2009 17:27:21
mas pocit ze bolo malo obrazov namalovanych napr. na vojnovu temu? chces zrovnavat formalne Goyu / Picassa obrazy obidvoch su slavne a pritom tema stejna.  
Spisovateľ/AutorHas Pridané dňa8. marca 2009 17:40:39
Tym si si zrovna nepomohol. Co ich odlisuje nie je forma ale napad. A zrovna obsah... Ako som uz spomenul.Nasilne sa skriabes niekam,kam ocividne nedociahnes.  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa8. marca 2009 17:56:49
nie, forma nie je ani zdaleka rovnaka, teda zdaleka ano a len ten, kto sa na to pozera zdaleka to moze tvrdit. prepac, ale slovo filozofia budem vyslovovat v takych slovnych spojeniach, ake v tom-ktorom pripade budem povazovat za vystizne, napr. slabudocha filozofia. ked ma nechces tahat za rucicku, tak mi ani neklad manipulativne otazky. co sa tyka posledneho odstavca, neviem na co nim reagujes, resp. neprotirecis nicomu, co som napisal, iba sa snazis urazit moju domnelu namyslenost (ja viem, ze som vyprahle prazdno, takze nemusis to robit:)  
Spisovateľ/Autorkvaroh Pridané dňa8. marca 2009 17:40:12
Nie?A cim sa odlisuje...Myslim forma. Ved pre rovnaku stat odvetvie su rovnake pravidla nie? A clovek ako ty ,aspon podla mna berie tuto formu ako navod. Slabudocha ani slaboducha filozofia nemala este zrod,ale ak sa pod nu chces podpisat,tak smelo do toho. Preco,malickemu sa prieci mentorsky ton?  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa8. marca 2009 17:55:03
dakujem za posudky miery poddajnosti mojej osoby k pravidlam a edukacnej autorite, pripises mi to na ucet? ak si predstavujes formou generativnu gramatiku v pripade literatury, niekolko stupnic v pripade hudby, ci stetec a platno v pripade malby, tak su vsetky argumenty na tvojej strane. avsak ja si myslim, ze taketo vymedzenie pojmu forma je priuzke.  
Spisovateľ/Autorkvaroh Pridané dňa8. marca 2009 18:09:21
Plocha je cista,len caka na to kym do nej nieco napises. [inak cim sirsie bude siahat forma ,tym viac sa budu diela odlisovat obsahom. Nerozumiem preco je take tazke to pochopit.]  
Spisovateľ/AutorDivineAsHell Pridané dňa8. marca 2009 18:22:36
preco je take tazke pojat tvoju definiciu za vlastnu? mozno z toho isteho dovodu, preco je u teba tazke pojat moju definiciu za vlastnu. alebo mas nejaky argument, preco je tvoje uzke vymedzenie formy prospesnejsie pre diskurz, okrem toho, ze tebe sa to tak paci?  
Spisovateľ/Autorkvaroh Pridané dňa8. marca 2009 18:24:47
Usporiadať: Prejdi na stránku:

Na začiatok Predchádzajúca stránka 1 2 3 Nasledujúca stránka Na koniec
Info o príspevku Info o príspevku
eKniha / eBook eKniha / eBook
Predchádzajúci príspevok Predchádzajúci príspevok
Nasledujúci príspevok Nasledujúci príspevok
Reklama
Hlasuj za príspevok Hlasuj za príspevok
  • asdf.sk
  • Bookmark and Share
Naj od autora Naj od autora
Štúrovčina
Kuchárka | Skratky | Zábava | Diplomová práca | Psychológia | Manageria | Antikvariát Sova | Tools | Stolár | Kotly | Orava | Kovovýroba | Monitoring | K6 | Bytové doplnky | Logo | Max hra | Spravodajstvo Mráčik | RSS katalóg | Twitter katalóg | Instagram na SK i CZ | Online finančná kalkulačka | Palivové drevo | Nákupné Centrum | Športové Centrum | Krása a zdravie | Bankomaty na Slovensku | Bankomaty v České republice | Tvoj Lekár | Ponuky práce v zdravotníctve | Zdravotná poradňa | Tvůj lékař | Vyber školu | Kto hýbe Slovenskom | Kdo hýbe Českem | Tvoj Notár | Tvůj notář | Sudoku for Kids | Road for Kids | Pair for Kids | Hanoi for Kids | 15 for Kids | Grid for Kids | Colours for Kids | Pexeso | Logic | Einstein | Snake | 3 Wheels | Find 8