Láska v nás

Spisovateľ/ka: Jozef Dubovský | Vložené dňa: 14. marca 2009
http://citanie.madness.sk/view-20988.php

Na ostrove bývaš a ja chcem ťa nájsť

Obom si nám ušiel z dávnych čias

Príď sa randiť do našich snov

Nemusíš sa skrývať , pred sebou

 

K nám je to len kúsok a pár chvíľ

Máš môj dotyk, trocha síl 

Tak mi nepíš , poď ma nájsť

Použi to svetlo čo je v nás

 

Ref:

Len v nás si sa skrýval celý čas

Len v nás je oheň z dávnych čias

Len v nás sa túžby rodia stále

Len v nás nie si (...) sám

 

Len v nás je láska ako hrom

Len v nás je oblak, loď aj dom

Len v nás sa skrýva čo chcem nájsť

Zaľúbme sa ešte raz

 

Tak zažni maják krásnych chvíľ

Na ostrove so mnou , kde si žil

Vôňa mora z dávnych čias

Ja som s tebou , ty so mnou zas

 

K nám je to len kúsok a pár chvíľ

Máš môj dotyk, trocha síl 

Tak mi nepíš , poď ma nájsť

Použi to svetlo čo je v nás

 

Ref: ( ktorákoľvek strofa môže byť refrén)

Spisovateľov komentár k príspevku

Nové !!


Zaujať ťa môžu aj tieto príspevky...


Ohodnoť a okomentuj literárny príspevok

Hodnotiť a komentovať literárne príspevky môže len registrovaný užívateľ.


Komentáre k literárnemu príspevku

Usporiadať: Prejdi na stránku:
Boris Lilov
Redaktorský komentár
fráza "čo je v nás" je pomerne bežná v slovenskom popíku /napr. Elán, Neobzerajte sa pani Lóthová alebo Superstar pjesenka/ to isté s "Tak zažni" /Žbirka/ celkovo pôsobí pomerne nenápadito, rovnako ako rýmy k slovu nás/čas/zas, tie sú hádam v každej druhej priemernej SK pop pesničke /nehovoriac o tom, že rým čas/čias je veľmi zlý, keďže ide v podstate o to isté slovo/ celkovo, použité výrazy len zdôrazňujú až príliš okaté ovplyvnenie tým lacnejším typom textov určených skôr nenáročnému poslucháčovi /oheň, túžba, láska ako hrom (?), maják krásnych chvíľ (nepekná GM), ostrov, more.../ plus, podľa mňa účelové použitie rýmu tyu "hrom/dom" /lebo verš "Len v nás je oblak, loď aj dom" je tam podľa mňa bez nejakého zjavného súvisu, teda okrem toho rýmu/ celé to potom pôsobí trochu povrchne, napísané rýchlo a bez hlbšieho citu, akoby komerčne /netvrdím, že ty si to tak vnímal a mienil, len to, ako to pôsobí na mňa/ iste, možno by si to našlo svojich poslucháčov, ale asi by sa to nezaradilo do nejakého zlatého fondu zhudobnených textov, obávam sa, že by sa to zaradilo skôr medzi tie kvantá priemeru a podpriemeru, práve pre tú plytkosť použitých slov a rýmov veď slovenčina je taká bohatá, tak prečo vyrábať len ďalšiu sladkú pop skladbu, kde bude počuť zas to isté ako v iks iných pred ňou?  
Spisovateľ/AutorBoris Lilov Pridané dňa20. marca 2009 14:50:53
Jozef Dubovský
fráza "čo je v nás" je pomerne bežná v slovenskom popíku. Ja nie som vedec a toto nie je laboratórium aby som vynašiel recept na pesničku. Súhlasím s tebou a s tvojim názorom, len toto mi tam dosť vadí a ty si to vo svojej kritike zaradil hneď na prvé miesto. Myslím, a počujem to tak, že aj tato kritika je otrepaná ako tá pieseň. Nevadí mi ani, že si mi rozobral rými a slová. Človek sa učí. Ale povedať , že toto tu už bolo. To nie. Práve to mi pripomína aj tvoje hodnotenie. Veď takýchto je tu celý madnes. Ale nechcem aby to vyzeralo že som na teba naštvaný. Nie som. Beriem to a posnažím sa ešte viac. Díky moc a veľa zdaru. Jozef.  
Spisovateľ/AutorJozef Dubovský Pridané dňa20. marca 2009 15:49:24
Boris Lilov
okej, ale rozdiel je v tom, že ja som napísal kritiku, čo je viacmenej niečo ako analýza, obsahujúca hodnotenie podľa určitých /prevažne technických/ kritérií, ktoré sú u mňa v podstate nemenné rozobral som rýmy a slová? a čo ešte som mal? tebe možno nevadí neoriginálnosť /písať to, čo tu už bolo/, ale mne áno, ako prijímateľ chcem byť obohacovaný a nie konzumovať ikskrát prepraté slová a frázy "Ja nie som vedec a toto nie je laboratórium aby som vynašiel recept na pesničku." ale áno, ono je to svojim spôsobom remeslo, je za tým podľa mňa predovšetkým dosť veľa teórie - najmä pri texte piesne  
Spisovateľ/AutorBoris Lilov Pridané dňa20. marca 2009 16:06:43
2 body
PARADOX : Prepáč, na jednej strane som mal pocit, že je tam priveľa slov a na strane druhej, že si zabudol zaktivovať slovnú zásobu, keď si to tvoril...  
Spisovateľ/AutorMirič Pridané dňa17. marca 2009 17:52:57
Jozef Dubovský
Chces povedat vela slov ale rovnakých, alebo sa opakujúcich?? To asi preto ze to je text piesne a nie básen. Ale mozno ze mas pravdu. Mozno by to chcelo nieco. Daj konkrétny návrh a uvidíme. Jozef.  
Spisovateľ/AutorJozef Dubovský Pridané dňa17. marca 2009 19:35:46
Vlastne si to pomenoval veľmi výstižne. Keď už môžem poradiť, ja by som zvolil na jednej strane monotematickosť ( napríklad ten ostrov, more- čo si vybral ty -aj keď zrovna toto je tak ošúchané, že je ťažké neskĺznuť do klišé ) a toho by som sa držal, len by som našiel také obrazy, aké tu ešte neboli ! Lenže tu už musíš zapracovať ty...inak by to bola moja báseň ( respektíve pieseň ) k Kvalita sa nemeria žánrom...aj pieseň môže byť originálna, hoci opakuješ niektoré slová, či motívy... :-)  
Spisovateľ/AutorMirič Pridané dňa17. marca 2009 19:56:21
Jozef Dubovský
OK. Nebudem sa hádať. Je to pravda. Len nechápem ako si všetcia predstavujete , že by sa to malo opakovať. Toto som nepochopil doteraz. Teda držat si jedno. K tomu ošúchané mi to vobec nevadí . Lebo je to pravda. Keby som zložil ja ,, Voda čo ma drží nad vodou,, tak sa s nikym ani nebavim. Ale preco opakovat stale to iste. Pocul som piesne kde sa opakuje par versou a stále je to iné . Teda ako príbeh. Len zaspievany. S myslienkou. Skús mi nazorne naznacit svojimi slovami nieco ako si to predstavujes. Dost mi na tom zálezí, lebo toto. je cesta ktorou sa chcem vydať. Teda skladať texty. Som otravný čo. Ale čo už. Jozef.  
Spisovateľ/AutorJozef Dubovský Pridané dňa17. marca 2009 20:15:33
a..: [i]Zo smútkom...[/i] čoooo??? ;) :(  
Spisovateľ/Autorfred asztér Pridané dňa15. marca 2009 23:08:55
velmi sladký popík pre mna.. veľmi mi tam chýba mi tam niečo, čo by ma prekvapilo.. ľúbostná lyrika je obzvlášť citlivá.. vieš, už ten názov.. akoby som videl na stene obraz s jeleňom, lebo tak.. [i]K nám je to len kúsok a pár chvíľ Zo smútkom sa nik nenarodil[/i] - totok ti rytmicky pokrivkáva... p.s.: k tvojej poznámke o refréne... ktorákoľvek strofa nemôze byť refrén.. tu sa javí najvhodnejšie to čo si označil ty (ten kúsok: len... len... len... len...) len je k nemu málo strof.. (teda piesne môžu byť rôzne, len totok mi príde v podstate ako popová záležitosť, ktorá má isté zákonitosti.. teda istú symetrickosť v striedaní verzia - refrén - verzia - refrén...) resumé: na interpretáciu neodporúčam..  
Spisovateľ/Autorfred asztér Pridané dňa15. marca 2009 23:03:22
Usporiadať: Prejdi na stránku:
Info o príspevku Info o príspevku
eKniha / eBook eKniha / eBook
Predchádzajúci príspevok Predchádzajúci príspevok
Nasledujúci príspevok Nasledujúci príspevok
Reklama
Hlasuj za príspevok Hlasuj za príspevok
  • asdf.sk
  • Bookmark and Share
Naj od autora Naj od autora
Štúrovčina
Kuchárka | Skratky | Zábava | Diplomová práca | Psychológia | Manageria | Antikvariát Sova | Tools | Stolár | Kotly | Orava | Kovovýroba | Monitoring | K6 | Bytové doplnky | Logo | Max hra | Spravodajstvo Mráčik | RSS katalóg | Twitter katalóg | Instagram na SK i CZ | Online finančná kalkulačka | Palivové drevo | Nákupné Centrum | Športové Centrum | Krása a zdravie | Bankomaty na Slovensku | Bankomaty v České republice | Tvoj Lekár | Ponuky práce v zdravotníctve | Zdravotná poradňa | Tvůj lékař | Vyber školu | Kto hýbe Slovenskom | Kdo hýbe Českem | Tvoj Notár | Tvůj notář | Sudoku for Kids | Road for Kids | Pair for Kids | Hanoi for Kids | 15 for Kids | Grid for Kids | Colours for Kids | Pexeso | Logic | Einstein | Snake | 3 Wheels | Find 8