Úvaha o viere/náboženstve

Spisovateľ/ka: Ato Železniak | Vložené dňa: 27. januára 2010
http://citanie.madness.sk/view-26507.php

DODATOK(29.8.2010) - Chcel som to zmazať, keďže pôvodne som to písal skôr zo srandy, čiže nie je to nejak x-tra dobrá úvaha.. ALE, kvôli tým úžasne inteligentným náboženským komentárom to tu nechám. Nech sa na tom pobaví viac ľudí :)

 

 

 „Uvažujte.. Náboženstvo presvedčilo ľudí, že existuje neviditeľný muž. Ktorý žije hore v oblakoch a sleduje všetko čo robíme, každú minútu - každý deň. A ten neviditeľný muž má špeciálnu listinu desiatich vecí, ktoré nechce aby ste robili. A ak spravíš hoci len jednu z tých desiatich vecí, tak má pre teba pripravené špeciálne miesto, plné ohňa, dymu, pálenia, týrania a mučenia - kam ťa pošle trpieť, dusiť sa, plakať a nariekať donekonečna, až do konca vekov.. ale - MILUJE NÁS.. miluje nás.. pardon! Miluje nás a potrebuje PENIAZE.."

George Carlin (You Are All Diseased, 1999)

 

 

        Pýtam sa prečo. Prečo potrebuje niekto veriť v nejakú nadprirodzenú bytosť. Bytosť, ktorá sa vám zavďačí, pomôže vám v živote, ak ju budete uctievať. Najčastejšie modlením - čo je básnička, ktorá sa nie v každom prípade musí rýmovať. To sú na tom niektorí ľudia naozaj tak zle, že potrebujú pomoc od boha? Ja keď mám problém, tak alebo ho vyriešim - alebo sa zmierim s neúspechom. Až tak hlúpy nie som, aby som prosil o pomoc postavičku ktorá existuje len v mojej hlave. Je to tak, existuje len v mysliach, rovnako ako v boha by ste mohli veriť aj v Mikuláša. A čo takto zombíci? Alebo upíri? V nich nikto neverí. Pretože veriaci potrebujú mať pocit akéhosi bezpečia, pocit že ich niekto má rád a že na nich dohliada, nech sa stane čokoľvek. Samozrejme že v skutočnosti taká osoba neexistuje, je len v naších mysliach. Každý si vo svojej hlave vytvoril svojho boha, sformovaného do obrazu ktorý do ich hláv vtlačilo náboženstvo. Strach z nevedomosti. Strach z toho že niektoré veci proste neovládame, alebo im nerozumieme. Keď dcérka neprichádza domov z diskotéky, treba sa pomodliť, aby sa jej nič nestalo. A neskôr, keď konečne domov príde, je akoby zázrakom zdravá. Síce ešte trošku nadrogovaná, ale to nevadí, hl. že prišla a je v poriadku. Vďaka bohu. Určite na ňu „boh" dával pozor. Alebo volajme tú postavičku radšej Ježiš. Samotného boha je ťažké si predstaviť, nikto nevie ako presne vyzerá, Ježiška už niekto nakreslil, preto si veriaci aspoň vedia predstaviť jeho tvár, ako ich počúva keď sa modlia. V podstate je to jedno. Boh/Ježiš ich miluje a pomáha im.
         Zaujímavé je že na boha si akosi nespomíname v prípadoch, keď sa nám prihodí niečo zlé. Keď vám niekto poškriabe auto, alebo vám niečo ukradnú, alebo keď ste chorý, máte horúčku, trápite sa - vtedy bohu nikto neďakuje. Nie, za to už boh nemôže, za to môže tá po*ebaná zima vonku. Len tak mimochodom, skúste sa spýtať napr. ľudí, ktorých rodičia zomreli v koncentračných táboroch, alebo ľudí, ktorí umierajú na rakovinu, že čo si myslia o bohu, o viere. Určite vám povedia niečo zaujímavé. A možno vás aj niekam pošlú(vulgarizmus som si tentokrát odpustil). Na druhej strane, ľudia ktorí mali rakovinu a modlili sa až kým sa z nej nevyliečili vám pre zmenu povedia že ani lieky, ani šťastie, dokonca ani ich imunitný systém s ich zotavením nemal toľko spoločného ako viera v boha. Smiešne, kam ľudská hlúposť môže až siahať. „Vďaka bohu", žijeme v 21.storočí a náboženský ošiaľ pomaly ale isto mizne z povrchu Zemského. Náboženstvo, ako také, by malo byť podľa mňa zapísané do Guinessovej knihy rekordov, ako najväčší podvod v histórii ľudstva. Myslíte si že preháňam? Je to krásna predstava, že niekto má celý tento svet na starosti, no napriek tomu je to podvod, a niekto na tom zarába.
         Skúsme sa teda zamyslieť. Dajme tomu že existuje boh, osoba, vec, proste niečo, nejaká entita, ktorá všetko okolo nás vytvorila a má to tu všetko na starosti. Prvá vec ktorá hneď na začiatku nesedí je to, že bohov je hneď niekoľko. Náboženstiev je viac, každé o sebe tvrdí že má pravdu a že ostatné sú tie zlé. Ktorého boha mám teda uctievať? Tuším mal byť len jeden. Alebo ich je viac? V poriadku, ale prečo sa rozdelili na skupiny ktoré sa navzájom neznášajú? Ono to nakoniec vyzerá tak že viera, náboženstvo, cirkev.. to všetko je selektívna záležitosť, MY si môžeme vybrať, ktorého boha chceme uctievať - a to je niečo, čo drvivá väčšina náboženstiev ani len nepripúšťa. Buď sa budeš modliť nášmu bohu, alebo skapeš v plameňoch, pretože ostatný bohovia sú falošný. Mimochodom, ďalší bohovia ešte stále môžu aj vzniknúť(viď Vesmírni lidé, Scientologická cirkev..a pod). Komu sa teda mám modliť? Komu mám veriť?
         Náboženstvo má jediný ako-tak rozumný argument, no aj ten protirečí všetkému ostatnému, čo tie konkrétne náboženstvá ďalej vo svojich „príbehoch" uvádzajú. Tým argumentom je niečo typu „Nemôžte dokázať že boh neexistuje, ale ani to, že existuje". Všetko ostatné sa dá v ich príbehoch jednoducho vyvrátiť. Slovom „príbeh" mám na mysli to, ako každé náboženstvo vysvetľuje okolnosti vzniku života na Zemi a to ako všetko funguje vo svete. To že boh existuje náboženstvá argumentujú tým, že to niekto napísal v jednej knižke dvetisíc rokov dozadu. Toto príliš rozoberať nemienim. Argument zlyhal už napr. vtedy keď archeológovia zistili že pred nami tu žili dinosaury. Čiže boh musel najskôr stvoriť dinosaurov, to sa v žiadnej knižke z pred dvetisíc rokov akosi neuvádza. Dôvod je jednoduchý, tí klamári, čo tú svätú najsvätejšiu knižku písali s tým akosi nerátali. V tej dobe, keď náboženstvá vznikali, ľudia nerozumeli napríklad tomu, prečo prší, prečo sa deň strieda s nocou, prečo sú zemetrasenia, nevedeli presne čo sú hviezdy, ani slnko. Myslím, že práve táto nevedomosť dopomohla k tomu, aby jednoduchý ľudia uverili klamstvám, ktoré napísalo pár podvodníkov. Ľudia nerozumeli mnohým veciam, mali strach že „boh" ich potrestá, preto plnili všetko čo po nich tí podvodníci chceli. Tí, čo vieru vymysleli tak získali vlastné stádo, zoradili ľudí do radu, získali tzv. kontrolu, ktorá je aj dnes vo svete veľmi dôležitá. Všimnite si že veľmi podobne to funguje aj medzi domorodými kmeňmi, ktoré majú šamanov ktorí dokážu privolať dážď. Preto je u nich šaman niečo ako kráľ. Lenže civilizovaný ľudia sú oproti domorodcom nenásytné svine. Šamanovi stačí, keď nemusí robiť nič okrem „kúzlenia" a môže popritom ostatným rozkazovať. To je svet v ktorom on žije, viac k šťastiu nepotrebuje. Civilizovaný ľudia by najradšej mali pod kontrolou úplne všetko. Ideálne pre nich by bolo keby celý svet mal jednu vieru a žiaľ sme niekoľko krát mali možnosť vidieť, že sú pre to schopný spraviť čokoľvek. Tie najkrvavejšie vojny všetkých čias boli vedené práve kvôli nenávisti voči ľuďom inej viery(„boh nás miluje").
         Stretávame sa tiež s ľuďmi, ktorí tvrdia že boh, je - to niečo, ten moment, keď vznikol vesmír, alebo dokonca to niečo, čo bolo pred vesmírom. Teória je to zaujímavá, ale viera v takéhoto boha ľuďom nič neprináša - keďže takýto boh im v bežnom živote nemá ako pomôcť. Náboženstvá s takýmto bohom tiež nerátajú, pretože takého boha sa nedá uctievať, modliť sa k veľkému tresku by nemalo zmysel. Teoreticky, by veľký tresk(teda Boh) mohol byť niečo ako mŕtvy hrdina, ktorého si pamätáme, ďakujeme mu za jeho skutky, uctievame ho, no nemodlíme sa mu, keďže modliť sa zmysel nemá. Ale prečo niektorý ľudia nazývajú veľký tresk - bohom? Je to zbytočné. Používajú to hlavne veriaci. Neveriaci to nepoužívajú, v boha neveria, iba to tolerujú, keďže to konečne dáva aspoň nejaký zmysel. Používajú to veriaci, ktorí si začínajú uvedomovať to, že niečo s ich vierou nie je v poriadku. Človek je už raz taký, že len veľmi nerád si prizná chybu. Ešte ťažšie je priznať si to že sa mýlil, ak sa mýlil dlhú dobu. Keď bol niekto od detstva vychovávaný vo veriacej rodine a postupom času si začne uvedomovať, že „asi" to vo svete nefunguje tak, ako mu bolo povedané, zistí že sa mýlil, no miesto toho aby si chybu priznal, si nájde radšej výhovorku, je to jednoduchšie.
         Čas plynie a ľudia si pomaly ale isto uvedomujú, že viera je podvod. Na záver si dovolím zahrať sa na proroka a trúfnuť si povedať, že viera, cirkev, náboženstvá úplne zmiznú tak do sto rokov. Neverím tomu že by ten podvod mohol vydržať dlhšie, priemysel sa posledných cca dvesto rokov rozvíja úžasnou rýchlosťou a ja ako neveriaci verím tomu, že cirkev so svojimi klamstvami čoskoro padne a už sa viac nepostaví.

 

Spisovateľov komentár k príspevku

.. napísal som to ako reakciu na úvahu o viere, ktorú istá autorka zverejnila predomnou



Ohodnoť a okomentuj literárny príspevok

Hodnotiť a komentovať literárne príspevky môže len registrovaný užívateľ.


Komentáre k literárnemu príspevku

Usporiadať: Prejdi na stránku:

Na začiatok Predchádzajúca stránka 1 2 Nasledujúca stránka Na koniec
Silas
odporúčam
začnem takto...nie som veriaci...v mene boha sa v minulosti urobilo veľa zlého...ale urobili to ľudia nie boh...on by mal byť taká fiktívna šablóna ľudskosti ...no a biblia by mala byť štandardizované božie slovo, ktoré sa veľakrát zneužívalo a výklad sa robil tak ako sa hodil cirkvi...PS...no ak toto čítali veriaci...verím a dúfam, že ti odpustili ako to robí boh a káže im ich viera...ale máš odo mňa odporúčanie, že máš podstate pravdu...len to útočenie pôsobí príliš subjektívne, moc osobne...keby to bolo viac z nadhľadu bola by to iná káva...ale je to od srdca a to sa mi páči...  
Spisovateľ/AutorSilas Pridané dňa15. februára 2010 18:27:32
ja si nemyslím ,že si tu povedal niečo prevratne v cirkvi už toho bolo a tvoja úvaha mi príde ako keď sa rozvádzajú manželia každý háji svoju stranu.ja som zástancom názoru nech si každý veri čomu chce ,Boh dal človeku slobodnú vôľu .a osobne si myslím ,že keby som sa narodil ako indián veril by som na Manitua.ty si neveriaci a mne to neprekáža ,ja očakávam od ľudí slušnosť nie v čo veria,a musím s tebou žiaľ aj súhlasiť bol by som farizej keby som tvrdil ,že je všetko OK sám Ježiš povedal nepriniesol som pokoj na tento svet ,ale meč.keby ľudia neverili v Boha tento svet by sa zmenil na miesto strašnej tragédie.  
Spisovateľ/AutorVladimír Dvorščák Pridané dňa28. januára 2010 16:54:37
Ato Železniak
ale na toto si ešte dovolím reagovať. Nebyť cirkvi, priemysel/veda by bola o 1000 rokov vpred. O tomto čase sme už na lietajúcich autíčkach jazdiť, viera to bohužiaľ spomaľovala.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 17:59:04
Ato Železniak
Rozhodol som sa že už nebudem reagovať na komentáre. Neoplatí sa s vami hádať, je vás viac, nie je to fér.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 16:14:17
Všetka sprostosť narobí hriech, tak si vyber, maj sa.  
Spisovateľ/AutorPeter Havlík Pridané dňa28. januára 2010 17:54:32
Arnold Layne
...keď sa narodíš si živý...keď zomrieš si mŕtvy...bodka...  
Spisovateľ/AutorArnold Layne Pridané dňa28. januára 2010 16:02:07
Ato Železniak
Keby som tak bol vedel že väčšina čitateľov je pobožná :( Pripadám si tu ako v osobitnej škole. Normálne sa bojím zverejniť svoju úvahu o láske, či úvahu o živote. Lebo vám keď 10 krát niečo poviem(resp. napíšem) tak aj tak si budete tvrdiť svoje. Pritom moje slová nevyvraciate, len poviete že nemám pravdu a basta, ďalej to nerozvíjate.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 16:01:07
Kathus
necravim ze nemas pravdu,je to tvoj nazor  
Spisovateľ/AutorKathus Pridané dňa28. januára 2010 16:04:16
Kathus
este nieco -je na tebe,ako si sa rozhodol,si ateista? okej. -no ak Boh existuje,aj tak ta ma rad,aj ked ho odmietas -ak Boh nie je,tak veriaci ziju v klamstve,zomru,a nic sa nedeje -ale ak naozaj existuje,veriaci zomru a budu dalej zit ,ale...co bude s tebou,ked Ho odmietas???  
Spisovateľ/AutorKathus Pridané dňa28. januára 2010 15:42:18
Ato Železniak
Toto si si ty vymyslela.. máš vlastné náboženstvo :) Podľa toho čo hovoria tí hore, po smrti zhorím v pekle. Čo bude so mnou keď ho odmietam? Celý svoj život budem smutný, budem trpieť, nikdy nič v živote nedosiahnem, zomriem bez toho aby ma niekto miloval. Takto nejak si to väčšina z vás predstavuje.. nepripadáte si smiešny?  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 15:56:33
Kathus
no...mas to dost pomylene  
Spisovateľ/AutorKathus Pridané dňa28. januára 2010 16:02:20
Kathus
1 bod
nedostatok informacii,iba utocenie  
Spisovateľ/AutorKathus Pridané dňa28. januára 2010 15:28:44
Ato Železniak
nedostatok informácii :D bez komentára.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 15:43:07
Kathus
Uvažujte.. Náboženstvo presvedčilo ľudí, že existuje neviditeľný muž. Ktorý žije hore v oblakoch a sleduje všetko čo robíme, každú minútu - každý deň. A ten neviditeľný muž má špeciálnu listinu desiatich vecí, ktoré nechce aby ste robili. A ak spravíš hoci len jednu z tých desiatich vecí, tak má pre teba pripravené špeciálne miesto, plné ohňa, dymu, pálenia, týrania a mučenia - kam ťa pošle trpieť, dusiť sa, plakať a nariekať donekonečna, až do konca vekov.. ale - MILUJE NÁS.. miluje nás.. pardon! Miluje nás a potrebuje PENIAZE.." -----presne takyto Boh nie je  
Spisovateľ/AutorKathus Pridané dňa28. januára 2010 15:24:41
Ato Železniak
Kresťanstvo poznáš?  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 15:43:46
1 bod
treba do vykompenzovat...  
Spisovateľ/Autornic Pridané dňa28. januára 2010 09:01:30
Ato Železniak
Len preto že mam iný názor ako ty :) Toto je najhoršie na veriacich, sú ignoranti. Ani keby im bol sám pápež povedal že boh neexistuje, aj tak by si mysleli svoje, len preto že si nechcú priznať že sa celý svoj život mýlili, to ich bolí. To radšej povedia že pápež klame :) treba nového  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 13:14:05
Kathus
Ato :) vies preco ma nikdy nikto nepresvedci o tom,ze nie je? pozri,hoci by teraz v tuto chvilu papez vyhlasil,ze vsetko je podvod a Boh neje... :-) je hadam na tebe,comu veris. Ja verim,ze je :-) a ten,kto nechce verit,pre neho NIKDY nebude dost dokazov :-)) -naco ti budem daco silou mocou tlacit do hlavy,ked si presvedceny o sviojej pravde? no naco... -tvoja uvaha len ukazuje ako malo vies,ako povrchne sa na to pozeras. -a... ako velmi ti niekto ublizil,pochybujem,ze citis,ze ta ma niekto naozaj rad,,,... je mi ta luto  
Spisovateľ/AutorKathus Pridané dňa28. januára 2010 15:32:41
Ato Železniak
joj ale totok veľmi smrdí pubertou..nikdy nebude dosť dôkazov? Prosím ťa veď vy ŽIADNE dôkazy nemáte. Argumentujete to rovnako ako keď niekto povie decku že Mikuláš existuje. "vies preco ma nikdy nikto nepresvedci o tom,ze nie je?" - položila si si otázku na ktorú si potom neodpovedala ^^ ..budem sa opakovať, pravda je taká že sa mýliš, nechceš si to priznať. Bodka.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 15:51:57
ale chod...len som vykompenzovala to hodnotenie...hadam by si neveril ze tie zvasty maju hodnotu desiatich bodov... ten co ti ich udelil si asi chcel zavtipkovat:)ved o tom tu vacsinou je...  
Spisovateľ/Autornic Pridané dňa28. januára 2010 15:27:27
Ato Železniak
pravda, ale 1 bod? :) v škole by som dostal aspoň trojku, tuto mám jeden bod, bo čitateľ je veriaci.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 15:44:43
abulia
10 bodov - odporúčam
Dobre dobre, treba ísť do nich, lebo to sú tatári!  
Spisovateľ/Autorabulia Pridané dňa27. januára 2010 17:28:04
Čo ti pomôže, keď všetky riešenia sroskotajú, nie je to viera, nádej? Rozosmiať vieš, to si cenním...  
Spisovateľ/AutorPeter Havlík Pridané dňa28. januára 2010 08:38:22
abulia
Aké všetky riešenia? hm? ... v živote?... ---- viera možno, ale v to, že sa z toho dokážem dostať za pomoci vlastných síl...  
Spisovateľ/Autorabulia Pridané dňa28. januára 2010 14:50:30
Ato Železniak
Keď naozaj všetky riešenia stroskotajú, tak je to prehra. Nepomôže ti viera, ani nádej. Je síce pekné ak si veríš ale pokiaľ na niečo nemáš - tak prehráš, modlitba nič nezmení.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 11:22:29
milujem boha preto ze je krasne ho milovat... nemozno pochopit ci je a aky je...ani na tom nezalezi...ta neistota ma svoje caro...ved v com uz ma clovek nejaku istotu?...nevie ani kolko mu ostava casu...mozno prave to ho pohyna... pre mna je boh laska...viem ze laska je bozska...to staci aby mohol clovek stastne existovat aj ked v podstate nevie nic...  
Spisovateľ/Autornic Pridané dňa27. januára 2010 17:03:11
Ato Železniak
.. a niekto za to dostáva peniažky. Nie, láska nie je "božská", láska je len jednou z mnohých vecí ktorím človek úplne nerozumie. Skôr by som povedal že láska je akýsi pud, ktorý núti človeka rozmnožovať sa. Len si všimni, koľko manželstiev naozaj vydržalo "až kým ich smrť nerozdelila". Na láske nie je nič božské, nič nadprirodzené, síce mám len 20 rokov a preto s láskou nemôžem mať veľa skúseností, no vidím to vo svojom okolí - príde mi to veľmi zaujímavé a preto píšem aj o láske úvahu. Už teraz sa neviem dočkať tích pobožných komentárov.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa28. januára 2010 12:38:23
Každý má právo na svoj názor. Iný človek má právo vyložiť na stôl svoj názor, má právo povedať mu všetky fakty, všetky argumenty. Ale na čo rozhodne NEMÁ právo je urážať človeka, ktorý v opačnom názore zotrváva. Pretože ak to robí, je to z jeho strany veľmi úbohé. Argumenty v prospech ateizmu sa dajú vyložiť aj bez urážlivých slov typu "klamári" a "podvod". Zlatý klinec a prejav krajnej neúcty písanie slova Boh s malým "b". Viete čo je podľa mňa dôkaz existencie Boha? Len obyčajný prostý úbohý fakt že človek nie je natoľko silný, aby stál sám voči celému svetu. Nie je na to stavaný. Evolúcia (pokiaľ veríte v tú) ho vybavila voči všeličomu ale akosi mu zabudla dať schopnosť znášať duševné utrpenie. Pokiaľ človek stojí pred niečím tak nesmierne zaťažujúcim ako je ohrozenie života či smrť blízkej osoby, aj ateista sa neraz obráti na Boha, pretože Boh mu dá niečo, čo veda nedokáže dať: vieru že sa ešte raz s milovaným stretne, nádej, že jeho utrpenie nebude večné... dalo by sa prežiť bez takýchto duševných barličiek? Ja si myslím, že nie. Ak život vznikol čisto náhodným procesom (tomu neverím - štatisticky nemožné) a ľudstvo ako také vzniklo z primátov len metódou prírodného výberu, mali sme vzniknúť len v podobe vysoko inteligentných zverov bez schopnosti milovať, starať sa o niekoho a trpieť keď trpí niekto blízky. Pretože takéto vlastnosti nás voči iným formám života dosť znevýhodňujú a tým pádom ich mala evolúcia odstrániť! Pre mňa osobne je pomyslenie na to, že všetka tá nespravodlivosť naokolo nebude nikdy potrestaná či že sa už nikdy nestretnem s blízkymi, ktorí sú po smrti, skrátka neúnosné. Ľudia by páchali samovraždy od žiaľu alebo by ležali paralyzovaní depresiou bez záujmu o čokoľvek (a už vôbec nie sa množiť, o to predsa evolúcii ide, nie?), keby tu nebola viera v Boha. Proste bez Boha mi ľudstvo pripadá ako evolučný omyl ale evolúcia predsa nerobí omyly - a ak náhodou áno, tento omyl by sa rýchlo napravil vyhynutím mylného neživotaschopného druhu. Takže asi toľko z mojej strany a ďalej sa o tejto téme nebudem hádať, lebo mám aj iné veci na práci než nekonečné flame-wary na tému Boh, vznik života a život po smrti. Boh vie, že som si takýchto debát už užila dosť... :-)  
Spisovateľ/AutorEryn Blaireová Pridané dňa27. januára 2010 14:50:32
Ato Železniak
och, no.. kde začať.. 1)[u]Nemám právo[/u] uraziť veriacich tým, že ich vieru nazvem podvodom? Tak zhruba 500 rokov dozadu, ľudia ako ty pálili ostatných, len za to že s nimi nesúhlasili. A prečo ti vlastne natoľko vadí práve to že "argumenty v prospech ateizmu" sú pre teba urážlivé - argumenty samotné ti nevadia, vadí ti fakt, že ťa urážajú? Vážne len kvôli tomu ich ignoruješ? Ak máš duševné problémy, s ktorými ti len tvoj boh môže pomôcť, tak by si mala navštíviť psychiatra - a toto zrovna nemyslím ako urážku. Je normálne ak máš v hlave ďalšiu osobu s ktorou sa rozprávaš, ktorá ti radí, ktorá ti pomáha "znášať duševné utrpenie"? Bohužiaľ, psychiater môže len poradiť, pretože hlúposť sa nedá liečiť(teraz sa už môžeš uraziť). 2) Dôkaz existencie boha nie je žiadny. Vieme o ňom asi toľko, ako o Mikulášovi, to nestačí, preto som usúdil, že boh NIE JE. BOH je len pojem, je to niečo, čo niekto dávno pradávno vymyslel a zaujímavé na tom je že ľudia sú dosť hlúpy na to, aby sa s jeho výmyslom stotožnili. Čo sa evolúcie týka, prosím ťa vysvetli čo si myslela tým "štatisticky nemožné". Je štatisticky nemožné že život vznikol čistým náhodným procesom. 10 krát som si to prečítal, a ani len netuším čo si tým (ani len zhruba)myslela. Môj skromný názor je to, že človek je stále viac zviera - ako inteligentný tvor. Pretože má tú úžasnú vlastnosť, že myslí hlavne na svoj prospech, svoje zisky(nemyslím na materiálne zisky), než na prospech ostatných. Keď trpí človek o 500km ďalej od nás, nezáujem - max. ho na chvíľku poľutujeme, max.. no ak trpí niekto z nášho okolia, reagujeme úplne inak. Nevidíte tú iracionalitu? Najskôr sa musím postarať o svoje potreby, potom možno pomôžem aj ostatným, ale najskôr musím ja mať všetko, čo chcem. Pritom sme všetci rovnaký, z mäsa a kostí, lenže každý si o sebe myslí že je niečo mimoriadne, že sa svet točí okolo neho. Dokážeš mi vysvetliť, prečo by práve tebe mal boh s niečím pomôcť? 3) Pri tomto odseku som si uvedomil, s akou kapacitou mám tú česť. Vieš čo, absolútne vôbec mi nevadí, ak sa ľudia zabijú len preto že im zomrel niekto blízky. Som za to, aby príroda vyradila slabších jedincov. Je to len a len dobré pre spoločnosť ako takú. Evolúcia nerobí omyly? Ľudia by páchali samovraždy keby nebolo boha? To čo si tam vykúzlila, to akože keby človek, ako tvor, nemal vieru v boha tak by vyhynul? .. ostatné stvorenia na Zemi majú tiež svojho boha, máš pravdu.. Komu sa prosím ťa modlia napr. korytnačky? alebo jaštery?.. Šváby sú na tejto planéte omnoho dlhšie ako my, komu sa celú tú dobu modlili.. Prezradím ti niečo, vieš kedy ľudia ako ty nepotrebujú vieru? Keď majú napríklad.. hm.. napríklad peniaze. Alebo keď sú zamilovaný, ale len v tom momente keď sú zamilovaný, pretože keď láska pominie, boha opäť potrebujú. Zhrnutie v skratke, toho pána boha, používate len vtedy keď niečo potrebujete a neviete to dosiahnuť. 4)"Takže asi toľko z mojej strany a ďalej sa o tejto téme nebudem hádať bla bla bla" - Veľmi presne, nemáš k tomu čo povedať, hlavne že si nejak reagovala a zvyšok dňa strávila s lepším pocitom na srdiečku. Ako som už v úvahe napísal "Človek je už raz taký, že len veľmi nerád si prizná chybu". Čiste z princípu ešte očakávam jednu reakciu, aby si mala tzv. "posledné slovo", inak komentár ako kritiku neprijímam.  
Spisovateľ/AutorAto Železniak Pridané dňa27. januára 2010 18:31:47
nemyslis ze je dost zbabele tvrdit o niecom ze neexistuje, ked to nevies dokazat ze to je? nemyslis ze ked najvacsi myslitelia ako newton, einstein...hawking uznavaju existenciu boha nieco na tom bude?... nie je to vec iba rozumu...aj rozum ma svoje obmedzenia...keby si nieco vedel o filozofii jazyka, prisiel by si na to,ze to co si vysvetlujeme ako objektivny svet je vskutocnosti len chaba struktura nasej mysle premietnuta do struktury jazyka...nic viac...sokrates to povedal celkom presne - viem ze nic neviem...no na to je potrebna ista pokora, ktora tebe ako vidim chyba nemozes vediet a byt si isty ze boh nie je!...a v tom to je...je hlupe utiekat sa dnes k predstavam o bohu ake mali ludia v stredoveku, resp. z toho odvodzovat nieco tak fascinujuce ako je "viera"...aj ty sam veris...bez viery nemozno zit...veris, ze sa prebudis a urobis co chces urobit...kazdy ludsky skutok vychadza z viery...precitaj si prechta - Kto som... kde su najnovsie vyskumy o cloveku ...a pochopis ze ani s evoluciou to nie je take jasne...ani s ludskym vedomim... mna niekedy prekvapuje ako lahko ludia nadobudaju o niecom istotu...bez akychkolvek argumentovv...a prestavaju pochybovat a hladat...je na to jedina odpoved...pohodlnost, lenivost, obmedzenost, predsudky...strata akejkolvek fantazie, kreativity, dovtipu... prazdny svet je plny prazdnych a bezduchych ludi...ale to neznamena ze sa nenajdu aj ini...keby tomu clovek neveril, musel by sa zblaznit...ak sa vsak rozhodne hladat...garantujem ti ze najde co hlada...  
Spisovateľ/Autornic Pridané dňa28. januára 2010 08:57:13
Usporiadať: Prejdi na stránku:

Na začiatok Predchádzajúca stránka 1 2 Nasledujúca stránka Na koniec
Info o príspevku Info o príspevku
eKniha / eBook eKniha / eBook
Kľúčové slová Kľúčové slová
Predchádzajúci príspevok Predchádzajúci príspevok
Nasledujúci príspevok Nasledujúci príspevok
Reklama
Hlasuj za príspevok Hlasuj za príspevok
  • asdf.sk
  • Bookmark and Share
Naj od autora Naj od autora
Štúrovčina
Kuchárka | Skratky | Zábava | Diplomová práca | Psychológia | Manageria | Antikvariát Sova | Tools | Stolár | Kotly | Orava | Kovovýroba | Monitoring | K6 | Bytové doplnky | Logo | Max hra | Spravodajstvo Mráčik | RSS katalóg | Twitter katalóg | Instagram na SK i CZ | Online finančná kalkulačka | Palivové drevo | Nákupné Centrum | Športové Centrum | Krása a zdravie | Bankomaty na Slovensku | Bankomaty v České republice | Tvoj Lekár | Ponuky práce v zdravotníctve | Zdravotná poradňa | Tvůj lékař | Vyber školu | Kto hýbe Slovenskom | Kdo hýbe Českem | Tvoj Notár | Tvůj notář | Sudoku for Kids | Road for Kids | Pair for Kids | Hanoi for Kids | 15 for Kids | Grid for Kids | Colours for Kids | Pexeso | Logic | Einstein | Snake | 3 Wheels | Find 8