Tara

Spisovateľ/ka: matej leo kubaliak | Vložené dňa: 25. augusta 2010
http://citanie.madness.sk/view-31158.php

Predslov

Ďakujem za Život, ten dar, ktorý dostávame vo forme nepopísanej knihy spolu s perom a možnosťou napísať vlastný príbeh.

Ten najväčší zázrak sa deje v tejto sekunde.

Dostali sme do daru knihu, ktorej autorom i hlavným hrdinom sme my. Tu začína dobrodružstvo.

V skutočnosti nám presný smer nikto neukáže a kto bude tvrdiť, že pozná univerzálnu Cestu, klame. Stačí vedieť zaobchádzať s kompasom, ktorý každému bije v hrudi.

Každý má svoj príbeh.

Existujú dvere, ktoré za nás nikto neotvorí a neprekročí prah, tak ako za nás nikto nemôže napísať kapitoly, autormi ktorých sme my.

Tara otvára bránu do nášho vnútorného sveta, v ktorom sa nachádza všetko čo márne hľadáme vo vonkajšom. Učí akým jazykom k nám hovorí Život a ako mu načúvať.

Táto kniha nie je dôležitá. Dôležité je to, čo ticho spí vo vás, to, čo vo vás môže prebudiť. Tara je iskra.

Ak by sme práve zistili, že si môžeme vybrať život aký chceme, bol by tým životom, ktorý práve žijeme? Alebo tam, niekde v hĺbke sa ukrýva prázdne miesto? Ak by vás malo teraz nasledovať celé ľudstvo, myslíte, že by ste ho viedli správnym smerom?

Veľa otázok. No práve nimi začína náš príbeh. Odpovede sú vzácne a práve za nimi vás pozývam.

„Ten kto hľadá nájde."

Tara je miestom, v ktorom človek spoznáva sám seba a postupne si uvedomuje svoju kráľovskú a tvoriteľskú podstatu. V Tare môže byť človek slabým, aby spoznal svoju Silu. Dovolí si rozprávať ak doteraz mlčal a spoznáva cenu mlčania a samoty ak prijme jej posolstvo.

Stáva sa voľným hoci si uvedomuje hranice sveta, v ktorom žije. Priznáva pýchu, prosí o lásku a dostáva ju. Je to priestor, v ktorom prijímajú svetlo všetky jeho súčasti spôsobom, o aký žiadali.

Držíme v rukách kľučku od nových možností.

Náš príbeh je príbehom mladého muža, ktorý sa pokúsi nájsť stratené vo svete, v ktorom pravda zapadla do hlbokého zabudnutia. V našom svete.

Pred tým ako som začal spoznávať Taru cítil som strach. Občas som nemal ráno chuť postaviť sa na nohy a znova bojovať s novým dňom. Mal som chuť schúliť sa do klbka, aby ma nikto nevidel, aby som neexistoval, aby som mal od toho všetkého na chvíľu pokoj, aby som bol v bezpečí a nemusel neustále niečomu čeliť, analyzovať čo sa stalo a báť sa čo bude. Chýbala mi vášeň a život mi beznádejne pretekal pomedzi prsty. Boli dni keď som sa spokojne vyhrieval na slnku a skákal od radosti, tie však zakaždým preleteli ako guľka hlavou a naopak, daždivé dni sa vliekli. Tie dni keď som strácal nádej. Hoci som mal lásku, zdravie a viac ako niektorí ľudia, z vnútra ma čosi ťažilo a padalo na mňa. Cítil som sa malý a bezmocný niečo zmeniť. Svet sa mi javil ako chladné, smutné a nespravodlivé miesto. Bol som ponorený v systéme, ktorý prakticky neponúka žiadne hlbšie hodnoty, do ktorého našťastie prenikol lúč Svetla. Život bez vedomia svojho pravého Ja je životom v  v slepote. Je to prázdny život, hoci preplnený omamnými vôňami.

To čo sa zdalo nemožné, stáva sa prirodzeným.

Nepochybujem, že sa každý vyzná vo svojej práci, skôr by som mal problém uveriť človeku, ktorý by mi tvrdil, že sa dokonale vyzná sám v sebe. Systém nám veľmi šikovne zastiera oči, aby sme nemali čas a ani chuť dívať sa do seba. Veľmi dobre vie, že by tak nad nami navždy stratil moc.

Otrok alebo Tvorca? Vyberte si, rozhoduje sa každý sám, pretože nič nemá v moci zmenu tak, ako slobodná voľba.

Práve naša možnosť výberu je na živote najkrajšia.

Keď vznikala Tara, cítil som ako ožíva. Od jedného momentu začala žiť vlastným životom ako dieťa, ktoré dospelo. Má svoj vlastný život.

Každý kto ju nechá v sebe ožiť jej dáva originálny nádych, kúsok zo seba. Energia každého z nás bude kolovať jej riadkami. Pre nikoho nie je Tara rovnaká a nikto nie je rovnaký pre Taru. V tom spočíva krása tohto sveta, v rozmanitosti Jednoty. Každá ľudská bytosť je  vo vnútri neopakovateľné umelecké dielo, navonok zabalené do más, šedosti priemeru a pokusu kam si zapadnúť, do Systému, ktorý ju ovláda, ktorý je založený na rozume a ktorý potláča hlas srdca. Rozum je vypočítavý a chladný stroj.

Tara ľuďom prebíjajúcim sa každodenným životom prináša pohľad do novej sféry. Pre tých ostatných, mágov, ktorý už teraz lietajú v oblakoch, usmievajú sa na svet, lebo cítia život, prináša pohodové čítanie. Vedomie, že tu nie sú sami.

Je básnikom svojho pohybu, ktorý nikdy nenapíše ani riadok, no jeho verše pozná celý svet. Je to láska v pohybe, jej ťahmi štetca sa kochá celý Vesmír, hoci žiaden obraz nenamaľovala. Maľujeme ich sami, keď nám horí v srdci.

                

"Nakladateľ ma požiadal, aby som napísal knihu o technike maľby. Napísal som ju. Keď som ju prečítal, naučil som sa maľovať."

Salvator Dalí

 

Pozývam vás na dobrodružnú cestu za vyšším vedomím. Tara je tu pre všetkých, je to totiž Láska čo sa nepýta,  miluje a vie, že keď zapadne Slnko nenastane tma, len možnosť vidieť ostatné Hviezdy.

 Autor

Ohodnoť a okomentuj literárny príspevok

Hodnotiť a komentovať literárne príspevky môže len registrovaný užívateľ.


Komentáre k literárnemu príspevku

Usporiadať: Prejdi na stránku:
10 bodov - odporúčam
Nebudem tu teoretizovat alebo nebodaj kritizovat. Vobec mi to totiz neprislucha. Tesim sa, ze som na tento predslov narazil a mohol som sa nachvilku ponorit do prijemneho citania. Tesim sa na dalsie vecicky.  
Spisovateľ/AutorstaleyNR Pridané dňa17. septembra 2010 20:37:10
Yao(nee)
Na začiatok by som odstránila upozornenie, že ide o predslov, keďže text, ktorý je tu predložený, funkciu predslovu nespĺňa... potom by som sa zamyslela nad tým, či naozaj daná ukážka smeruje k románovému žánru a či ďalšie jej časti budú spĺňať jeho klasickú rámcovú kompozíciu. V poslednom rade by som sa zamyslela nad tým, či je vôbec potrebný taký dlhý úvod, ktorý sa snaží pohybovať niekde v rovine vnútorného monológu a cez rušiace expresívne slovné zvraty načrtnúť dej, ktorý by sa mal pomaly odvíjať práve v rámcovej kompozícii románu, v tých piatich potrebných bodoch... teda za predpokladu, že sa ukážka postupom času nebude uberať smerom k antirománu (asi nie, než áno). Pretože... celý text na mňa pôsobil viac-menej tuctovo, pateticky, bezmyšlienkovito, s veľmi násilnou snahou siahnuť hneď na začiatku do hlbín akejsi zvláštnej vnútornej filozofie, ktorú musím stoj čo stoj vysvetliť, aj keď svojim spôsobom nie je vôbec jej skryté tajomstvo dôležité - jednoducho ma celý "predhovor" odradil od čítania a musela som sa sakramentsky premôcť, aby som prišla vôbec na koniec :( Prepáč.  
Spisovateľ/AutorYao(nee) Pridané dňa26. augusta 2010 11:59:52
matej leo kubaliak
hehe... ty sa mi ospravedlňuješ a ja ti Ďakujem... čo sa týka predslovu, už mnoho krát som nad nim uvažoval a je dosť možné, že je neprimerane náročný na množstvo myšlienok... to, že je podľa teba bezmyšlienkovitý vysvetľuje pravdepodobne to, že myšlienky v ňom ukryté sú ezoterického pôvodu a človeku ktorý sa nevenuje tomuto okruhu asi nehovoria viac ako televízne noviny...čo sa týka klasickej rámcovej kompozícií románu, hmm, neškatuľkoval by som to na žánre a na pravidlá, ktoré diela musia v rámci žánrov spĺňať.. pripadá mi to trocha umelé a odstrihnuté od krídel... označil som to ako román, lebo si myslím, že má k nemu najbližšie... a to skryté tajomstvo, ktoré podľa teba nie je vôbec dôležité je práve to, čo je na knihe najdôležitejšie.. osobne nečítam romány, ktoré majú skvelý príbeh ale nenesú žiadne posolstvo.. to je na tom to krásne, že sme všetci iný, niekto číta aby sa uvoľnil a pobavil, niekto, aby niečo nové získal a mohol sa pozrieť na svet aj trocha inak... ďakujem za názor, dúfam ich bude časom viac.. drž sa a nech sa ti darííí :)))  
Spisovateľ/Autormatej leo kubaliak Pridané dňa26. augusta 2010 12:57:43
Yao(nee)
V tom predslove mi skôr išlo o to, že tento pojem v sebe obsahuje informácie napr. o pracovisku, na ktorom dielo vzniklo, o udalosti, ku ktorej sa vydáva - má teda čisto informačný charakter. Čo v praxi vyzerá asi takto (Erle S. Gardner): Dobrý obhliadač mŕtvol by mal byť expertom vo vysvetľovaní dôkazového materiálu. Mal by preto vedieť, čo je dôkazovým materiálom aj z právneho hľadiska, aj z praktického stanoviska. Mal by rozumieť problému dôkazu. Mal by to byť lekársky odborník a mal by okrem svojich technických vedomostí vedieť uplatňovať jasné myslenie a dobrý, zdravú rozum. Jeden z prípadov doktora Gerbera je toho dobrou ilustráciou..." (Prípad sestry na úteku/v predslove išlo o skutočnú, žijúcu osobu, ktorá na základe istých faktov inšpirovala spisovateľa k tomu, aby tento príbeh napísal a v ktorom oboznamuje čitateľa s prácou obhliadač mŕtvol a istými nevýhodami, ktoré z toho plynú). A keďže ide o informáciu, prispôsobuje sa tomuto faktu aj slohový postup. Rovnako tak je to zo samotnými žánrami - teória ťa nepustí. Ak je raz jasne daný žáner zadefinovaný, potom tvrdenie, že toto škatuľkovanie nie je pri akejkoľvek tvorbe potrebné, neobstojí - hlavne nie u náročnejšieho čitateľa a tobôž u literárneho kritika, ktorý po tom či onom diele taktiež siaha. A vzhľadom na to, že román patrí k žánrom s formou relatívne ustálenou, pravidlá, podľa ktorých vzniká sa musia jednoducho dodržiavať :) Iné by to bolo v tom prípade, ak by si siahol po žánri s menlivou podobou alebo podobou synkretickou (čiže forma nie je v tomto prípade jednoznačná). Žáner ako taký je totiž formálne a obsahovo uzavretá textová jednotka, ktorá sa vyčleňuje na základe špecifických kompozičných, jazykových a tematických znakov, ktoré zohrávajú veľmi dôležitú úlohu pri akomkoľvek hodnotení (analýze textu). A pomáhajú i čitateľovi lepšie sa v texte orientovať - preto je vždy dôležité, premyslieť si, ako chcem text spracovať, čo všetko pri jeho spracovaní použijem, po akých metódach siahnem, aby som ho potom vedel správne zaradiť + žánrové špecifiká veľmi plodne pomáhajú autorovi pri tvorbe textu, aj keď sa to možno nezdá na prvý pohľad až také dôležité. Ak viem, ako žáner pracuje, viem mu text prispôsobiť, isté veci si uľahčiť a pri tom ostať sám sebou :) Nie, ezoterike sa nevenujem, viem však, čo toto slovko v sebe skrýva :) Ľudia nemusia vedieť všetko, ale aj tak dokážu svojím spôsobom pozorne čítať a vyvodiť si z textu isté súvislosti, slovné asociácie, vzťahy, atď., podľa ktorých potom text hodnotia... mne osobne úvod nič nedal - nikam ma neposunul, bol priveľmi pasívny, aby upútal nejakým zvláštnym zvratom, rovnako veľmi statický, plynul pomaly, rozvláčne, rotiahnuto... tie slová boli prázdne, čo ma mrzelo na tom všetkom asi najviac :( I ja však držím palce :) Som zvedavá, čo prinesieš nabudúce!  
Spisovateľ/AutorYao(nee) Pridané dňa26. augusta 2010 14:24:38
Usporiadať: Prejdi na stránku:
Info o príspevku Info o príspevku
eKniha / eBook eKniha / eBook
Kľúčové slová Kľúčové slová
Predchádzajúci príspevok Predchádzajúci príspevok
Nasledujúci príspevok Nasledujúci príspevok
Reklama
Hlasuj za príspevok Hlasuj za príspevok
  • asdf.sk
  • Bookmark and Share
Naj od autora Naj od autora
Štúrovčina
Kuchárka | Skratky | Zábava | Diplomová práca | Psychológia | Manageria | Antikvariát Sova | Tools | Stolár | Kotly | Orava | Kovovýroba | Monitoring | K6 | Bytové doplnky | Logo | Max hra | Spravodajstvo Mráčik | RSS katalóg | Twitter katalóg | Instagram na SK i CZ | Online finančná kalkulačka | Palivové drevo | Nákupné Centrum | Športové Centrum | Krása a zdravie | Bankomaty na Slovensku | Bankomaty v České republice | Tvoj Lekár | Ponuky práce v zdravotníctve | Zdravotná poradňa | Tvůj lékař | Vyber školu | Kto hýbe Slovenskom | Kdo hýbe Českem | Tvoj Notár | Tvůj notář | Sudoku for Kids | Road for Kids | Pair for Kids | Hanoi for Kids | 15 for Kids | Grid for Kids | Colours for Kids | Pexeso | Logic | Einstein | Snake | 3 Wheels | Find 8