Spojka1. – 1. pokračovanie.

Spisovateľ/ka: augustin-sokol | Vložené dňa: 13. novembra 2010
http://citanie.madness.sk/view-32659.php
 

Spojka1. - 1. pokračovanie.

Augustin Sokol jr., Jozef Sokol a Augustin Sokol.

Malý trpaslík, ale s veľkým oštepom.".

V porovnaní so svojim protivníkom bol ako trpaslík. Ale s veľkým oštepom. Jeho oštep bol však vzhľadom k veľkosti a sile protivníka aj tak malý. Preto ho zabodol do zeme. Iba so štítom a s krátkym mečom sa proti nemu rozbehol. So štítom odrazil prvý oštep, ktorý po ňom protivník vrhol. Pustil na zem štít, uhol sa druhému vrhnutému oštepu a s mečom dobehol až k nemu. Iba meč proti meču. Achilesov smrteľný úder s mečom bol o zlomok sekundy rýchlejší. Lebo aj sám bol rýchlejší. V dôsledku svojej výhodnejšej menšej hmotnosti a zotrvačnosti, väčšej hybnosti, ale hlavne rýchlejšej mysle. Lebo jeho myseľ bola čistá. Ako odraz mesačného svitu za jasnej bezoblačnej noci, ktorý sa zrkadlil na pokojnej a hladkej hladine jazera. Naopak. Myseľ protivníka bola ako odraz mesačného svitu na rozbúrených vlnách jazera a ukrytého pod búrkovými mračnami. Neovládateľný hnev, až zúrivosť, to boli tie rozbúrené vlny a mračná v mysli protivníka. Japonskí majstri bojových umení tento čistý stav mysle bojovníka nazývali ako „Mizu no Kokoro" a „Tsuki no Kokoro". Zásadný rozdiel medzi našim a tradičným čínskym divadlom je v tom, že v čínskom sú herci navyše aj majstri v bojových umeniach. Neskôr sa to prejavilo aj vo filme a v televíznych seriáloch. Obdivujeme hercov, ako boli Jean Marais a Gérard Philipe. Ich šermiarske umenie vo filmoch „Hrbáč" a „Fanfán tulipán" nás ale neoslovilo. Rozdiely medzi úrovňami zvládania bojových umení predvedieme na seriáloch, ktoré sú vysielané cez TV kanály „AXN" a „AXN SciFi". William Shatner si v 80. rokoch zahral v slávnom seriáli „Star Trek". Kapitán James Tiberius „Jim" Kirk bol v jeho predvedení vynikajúci po všetkých stránkach. Až na jedinú výnimku: jeho bojové scény nás opäť neoslovili. Boli totižto očividne prehrávané. Pri džudistickom chvate „Seoi Nage", teda prehodenia cez plece, mu jeho protivník sám priam naskočil na chrbát. Potom sa nemotorne prevalil a bezvládne spadol na zem. Ako vrece zemiakov. Základom nácviku v džude sú pády. Spadnúť na zem počas boja môže mať vážne dôsledky. Shatnerové pády na zem nepôsobili vážne. Bola to skôr sranda. Padal na zadok. Pri tom zvodne zdvíhal nožičku. Ako mladá a neskúsená baletka, keď sa pri nácviku pošmykne na podlahe v tanečnej sále. Je zrejmé, že Shatner nacvičoval džudistické chvaty a pády iba povrchne. Sústredili sme sa na seriály, ktorých pokračovania sa natáčajú ešte aj v súčasnosti. David Hewlett si v „StarGate Atlantis" zahral postavu vedca, ktorý sa volal Meredith Rodney McKay, Joe Flanigan plukovníka, ktorý sa volal John Sheppard a Jason Momoa bojovníka, ktorý sa volal Ronon Dex. McKay bol najprv roztržitý a neohrabaný. Počas dôležitého boja mieril na protivníka s automatickou pištoľou, z ktorej sa vlastne ani nedalo vystreliť. Bola totižto zaistená proti náhodnému výstrelu. Navyše mu z rukoväte pištole už predtým vypadol zásobník s nábojmi. Neskôr ho ale Ronon dokonale vycvičil. McKay už potom zvládal bojové umenia, streľbu z pozemských a aj z mimozemských zbraní. Stal sa z neho, po boku Shepparda a Ronona, ich rovnocenný spolubojovník. Je to výstižný obraz, ako v týchto seriáloch dochádzalo pri zvládaní bojových umení k postupným zmenám k lepšiemu. Platilo to aj pre ženy. Túto trojicu totižto doplnila ďalšia bojovníčka Teyla Emmagan, ktorú stvárnila Rachel Luttrell. V seriáli „Dark Angel" zase Jessica Marie Alba stvárnila bojovníčku, ktorá sa za mlada volala Max Guevara a v dospelosti Geneva Locke. Je zrejmé, že na rozdiel od Shatnera, všetky uvedené herečky a herci prešli veľmi drahými, dôkladnými a dlhodobými výcvikmi, ktoré boli vykonávané pod odbornými vedeniami vynikajúcich majstrov v bojových umeniach.

(1000inventions hybrid unipolar magnetic optoelectronic and rotating connector).

http://www.1000inventions.org/detail2.php?id=302

Lucia, spájate ľudí s humorom.".

Piatok. Vchádzam do miestnosti a do jej života. Lucia vstáva od stola. Na stole je odspodu osvetlená mapa letových koridorov, ktorá sa odráža na plafóne. Stojí v pozore a salutuje. Podáva hlásenie. - Súdruh nadporučík, rotná... Jej meno ani neregistrujem. Iba ju hltám očami. Je vysoká a statná. Krv a mlieko! Husté kučery jej zvedavo vykukujú spod helmy s pripevnenými sluchátkami. Jej prirodzene ryšavá farba vlasov interferuje s ultrafialovou zložkou svetla výbojky. Okolo hlavy jej zažiari aura žltých a zelených kvetov z celofánu. V zelených očiach má žlté pigmentové bodky. Dievča s kaleidoskopickými očami. "... a girl with kaleidoscope eyes. / Cellophane flowers of yelow and green, / towering over your head." (The Beatles: Lucy in the sky with diamonds.) Pýtam sa na krstné meno. Lucia! V oblakoch. S diamantmi. O hodinku sa jej končí smena. Pozývam ju do reštaurácii neďaleko kasárne. V reštaurácii ju zase pozývam na sobotňajší ples. Pozvanie prijme. „V rôznych príručkách literatúry dnes nájdeme spomienky, že po vydaní diela sa cez Ameriku prehnala vlna „garpománie", čo nakoniec odpovedá skutočnosti, že mladí čitatelia sa s hrdinami románu radi identifikujú, a dokonca ich svojimi životnými postojmi a náladami napodobňujú; niečo podobné môžeme sledovať už od Goetheovho Werthera až po Holdena Caulfielda zo Salingerovho románu Kto chytá v žite." (NENADÁL Radoslav: Irvingova groteskní metafóra. 1990, In: Irving John: Svět podle Garpa, Praha: Odeon, 560 s., s. 555, ISBN 80-207-0131-1.) Vraj to bolo hrdinstvo. Aspoň podľa sveta, v ktorom žila Lucia. V skutočnosti je to vždy inak. Kvôli dobrému hodnoteniu útvaru však treba mať hrdinu. Hrdinstvo? Skôr šťastie v nešťastí. Bol to nočný cvičný let. Zrážka vo veľkej výške. Nedalo sa jej vôbec vyhnúť. Dokonca zlyhal aj radar. Nikto nevedel ako sa to stalo. Možno to vskutku bolo UFO. Nasledoval voľný pád. Mikrogravitácia - ako v kozme. V kokpite sa chaoticky vznášali prístroje z rozbitej palubnej dosky. Zlovestne z nich trčali zväzky káblov. Potom plochá vývrtka. Čo treba skôr zapojiť. Automatický rádiokompas? Radšej umelý horizont! Najprv predsa treba vedieť, kde je hore a kde dole. Paradox? Veď hore je nad hlavou a dole pod nohami. Nie však vo vývrtke! Hrôza. Za taký krátky okamžik sa nedá stihnúť zapojiť jediný prístroj. Toľko vzácneho času nedáva ani veľká výška. Iba okamžik. Na definitívne ukončenie alebo zmenu života. Be or not to be? Pomoc prichádza priamo z nebies. Zážitok mystického dotyku kozmickej Matky. Spojka, ktorá spája s Matkou. Magickým káblom. Ako pupočnou šnúrou. Priamo do srdca cez ňu prúdia kozmické vibrácie, mysteriózny svit Luny a trblietajúcich sa hviezd. Možno to bol iba výplod bujnej a do krajnosti vybičovanej fantázie - ale fungovalo to. Tvar a poloha súhvezdí najprv ukazujú, kde je hore a kde dole. A potom aj kde je letisko. Pravou rukou čarovanie s kniplom, ľavou rukou s plynovou pákou. A nohami s pedálmi smerovky. Darí sa vyrovnať let a stabilizovať lietadlo. O chvíľu šťastné pristátie. „Take these broken wings and learn to fly. / All your life." (The Beatles: Blackbird.) Mystická trojica prvých písmen gréckej, hebrejskej a rímskej abecedy. - Alfa, alef a A. V rovnakom priestoročasovom dejinnom poradí je aj trojica AAA: astrológia, astronavigácia a astronómia. Je dobré mať ako koníčka leteckú astronavigáciu. Koníček, ktorý môže zachrániť život. A keby to tak nebolo? Radšej na to nemyslieť! Stále sa mi však vracia utkvelá myšlienka. Čo tak vymyslieť spojku, ktorou by sa dalo ľahko a okamžite zapojiť každý prístroj.

(Sister act 2 Joyfull joyfull interpretazione coro St Francis youtube).

http://www.youtube.com/watch?v=W5zwmD4CYZw

„A Ódu na radosť, sprevádza váš radostný smiech.".

Óda na radosť a radostný smiech Lucie. To sú slová, ktoré k sebe dobre idú. „Michelle, my belle, / these are words that go together well, / my Michelle. / Michelle, my belle, / sont des mots qui vont très bien ensemble," (The Beatles: Michelle.) Fantasticky to vyznelo práve v Óde na radosť od Johanna Christophera Friedricha von Schillera, zhudobnenej v záverečnej časti Deviatej symfónie Dmol opus 125 od Ludwiga van Beethovena, v kantáte od Petra Iľjiča Čajkovského a vo filme Sestra v akcii v naštudovaní speváčky Deloris Von Cartierovej, s rehoľným menom ako sestra Mary Clarence, ktorú stvárnila Whoopi Goldberg Caryn Elaine Johnson.

(Nosferatu music by Jeremy Redthorn 1922 youtube).

http://www.youtube.com/watch?v=LlbtHskZxVI

(Český Krumlov princezná Eleonora).

http://www.lovecpokladu.cz/home/eleonora-amalie-upiri-princezna-z-ceskeho-krumlova-4927

„Len spomaľte, Lucia, veď aj zajtra je deň a rozkvitnete krajšie, jak čerešňový kvet.".

Práca poľudštila opicu. Práca zušľachťuje človeka. Pozdrav medzi súdruhmi je „česť práci!" Ale aby nám práca dobre išla, tak je občas potrebné aj spomaliť. A načerpať nových síl do ďalšej práce. Odpočinok po dobre vykonanej práci je takisto dôležitý ako samotná práca. Aby sme nevyhoreli. Ako preťažená žiarovka. Aby sme na druhý deň rozkvitli. Ako kvet. V rovnakej miere to platí pre našu duševnú aj telesnú stránku. Prírodné hodiny sú v našom vnútri nastavené tak, že dni sa pravidelne striedajú s nocami. Po každej noci svitne nový deň. Noc a deň majú v našom živote rovnako významnú a nezastupiteľnú úlohu. Naše prežitky v nočných snoch s nadprirodzenými bytosťami sú pre nás rovnako dôležité ako tie, ktoré prežívame počas dňa s prirodzenými bytosťami. Vlastne na nadprirodzených bytostiach nie je nič nadprirodzené. Sú výsledkom nášho učenia a vzdelávania sa už odmalička. Rodičia nám rozprávajú a čítajú rozprávky o rozprávkových bytostiach. Neskôr si už sami čítame knihy s rozprávkovými, SciFi, fantasy a hororovými príbehmi. A všetky tieto nadprirodzené bytosti sa postupne sami od seba prirodzene vstrebávajú do nášho vedomia a podvedomia. Vraj v každom z nás je ukrytý upír. Netreba sa ho báť. Lebo nám vôbec neuškodí. Naopak. Je užitočný, príťažlivý, roztomilý a príjemný. Len si to zo začiatku nie vždycky uvedomujeme. Všímajme si, že ako citlivo upíra vnímala nežná ženská duša. Žene sa snívalo o milovaní. Roztúžená sa zobúdza. Ide k oknu. Pozerá sa von. Vchádza upír. Otočí sa k nemu. Ale namiesto aby pred ním utiekla, si vyzývavo siahne na prsník. A ľahne si do postele. Aj tieň ruky upíra jej potom siaha na prsník. V návale očakávanej rozkoše roztúžene zakláňa hlavu. Aby sa upírovi oddala celou svojou dušou aj telom. Možno to bolo inak. Nebol to upír. Bola to upírska princezná Eleonóra z Českého Krumlova.

(kúpele Brusno).

http://www.kupelebrusno.sk/

Spisovateľov komentár k príspevku

Dakujeme uctivo za vsetky komentare k nasmu prispevku, a cim budu kritickejsie, tym bude lepsie!



Ohodnoť a okomentuj literárny príspevok

Hodnotiť a komentovať literárne príspevky môže len registrovaný užívateľ.

Info o príspevku Info o príspevku
eKniha / eBook eKniha / eBook
Predchádzajúci príspevok Predchádzajúci príspevok
Nasledujúci príspevok Nasledujúci príspevok
Reklama
Hlasuj za príspevok Hlasuj za príspevok
  • asdf.sk
  • Bookmark and Share
Naj od autora Naj od autora
Štúrovčina
Kuchárka | Skratky | Zábava | Diplomová práca | Psychológia | Manageria | Antikvariát Sova | Tools | Stolár | Kotly | Orava | Kovovýroba | Monitoring | K6 | Bytové doplnky | Logo | Max hra | Spravodajstvo Mráčik | RSS katalóg | Twitter katalóg | Instagram na SK i CZ | Online finančná kalkulačka | Palivové drevo | Nákupné Centrum | Športové Centrum | Krása a zdravie | Bankomaty na Slovensku | Bankomaty v České republice | Tvoj Lekár | Ponuky práce v zdravotníctve | Zdravotná poradňa | Tvůj lékař | Vyber školu | Kto hýbe Slovenskom | Kdo hýbe Českem | Tvoj Notár | Tvůj notář | Sudoku for Kids | Road for Kids | Pair for Kids | Hanoi for Kids | 15 for Kids | Grid for Kids | Colours for Kids | Pexeso | Logic | Einstein | Snake | 3 Wheels | Find 8