Skarabea - menej farieb, viac hĺbky

Spisovateľ/ka: Michal Guľôčka | Vložené dňa: 31. júla 2007
http://citanie.madness.sk/view-6737.php

Autorka Skarabea na svojej autorskej stránke uvádza, žiaľ len dva údaje - kontakt a rok narodenia. Pre celé hodnotenie je vek autorky samozrejme relevantný údaj. Napovedá, že autorka je stále mladá i keď starne, ale je v ideálnom veku kedy by sa mala venovať poézii trochu intenzívnejšie. Jej tvorba je zatiaľ totiž príliš kolíše medzi svetom detí, dospievania a dospelosti. Autorka sa akosi nevie vzdať predstáv o cestovaní, snoch o vzdialených krajinách, ktoré na prvý pohľad pôsobia ako veľmi pekné metafory a príjemne obrazy vytvárajúce atmosféru. Pravdou však ostáva, že pod kepienkom tohoto sú to len prázdne, neprežité prežitky odpozerané z viac menej z prírodopisných dokumentov so systémom, viem čo si zapamätám. Pochybujem o skutočnom, reálnom záujme autorky o danú problematiku. Za zvlášť nevydarené považujem krajinu s názvom Eufória, je neprípustné, aby sa takto netakticky a nezmyselne vytvárali obrazy, kde by to skončilo? Čo bude ďalej? Krajina Večnosti? Zem Výstrah? Nie o takú poéziu nestojím! Autorka tiež svoju poéziu rada vyfarbuje. Má tam množstvo farieb, najmä modrej, ktorá by mohla znamenať melancholické smerovanie autorky, napriek tomu autorka nedokáže ten pocit predať, bolo by potrebné aby tie farby kombinovala variroval. Tiež je potrebné aby neodbiehala z jednej linky do druhej, pretože zatiaľ má problém sústrediť sa na jeden tematicky podtext, nieto viacero. Občas mám pocit akoby príliš nadbiehala čitateľovi, čo spôsobuje síce zdanlivú zrozumiteľnosť a náznaky metafor, ale reálne to pôsobí plytko, predajne. Najväčší problém však vidím, že autorka nevie rýmovať, nielenže nevie, ale ona sa o to ani nesnaží.

.

V závere by som sa rád povedal, že napriek tomu čo som napísal, myslím si, že autorka má vzhľadom na svoj vek istý potenciál, musí však na sebe tvrdo pracovať a postihnúť väčšiu šírku problematiky.

.

PREDPOKLAD ZLEPŠENIA AUTORKY:41 PERCENT. ODPORÚČANÝ FAKTOR OCHRANY PROTI BRAKU : 71.

Spisovateľov komentár k príspevku

Priznám sa, že autorku Skarabeu som prvý krát stretol na tejto stránke. Sľúbil som, že sa vyjadrím k jej tvorbe, tak tak robím.


Ohodnoť a okomentuj literárny príspevok

Hodnotiť a komentovať literárne príspevky môže len registrovaný užívateľ.


Komentáre k literárnemu príspevku

Usporiadať: Prejdi na stránku:

Na začiatok Predchádzajúca stránka 1 2 3 4 Nasledujúca stránka Na koniec
Yao(nee)
Tuším, že názor som prihrala o pár postov nižšie ;) dokonca i návod na zlepšenie :3  
Spisovateľ/AutorYao(nee) Pridané dňa23. augusta 2008 18:42:06
Yao(nee)
Argument bol, za jeho prehliadnutie neručím a vo svojej podstate ani nemôžem :3 k chybe došlo na druhej strane komunikačného kanálu a ak si stále stojíš za svojim, môžeme text podrobiť zaujímavej analýze - prepošlem ho môjmu bývalému konzultantovi Bc. práce (slovenčinár a literárny kritiky na tom správnom mieste)a uvidíme, čo daný výsledok prinesie. Viem, samochvála smrdí ;)  
Spisovateľ/AutorYao(nee) Pridané dňa22. augusta 2008 22:59:39
Milá Yao(nie), čakám na Vašu argumentáciu. A na Vaše názory. Som rád, že ste hrdá na to, že ste bakalárka. Srdecčne Vám k tomu gratulujem. Pekný deň Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa22. augusta 2008 23:10:36
Yao(nee)
Rozdielnosť: Titul a subjektivita... možno priamy dôkaz o tom, že vyššie uvedený text nie je plnohodnotnou literárnou kritikou :3  
Spisovateľ/AutorYao(nee) Pridané dňa22. augusta 2008 22:52:03
Milá Yao(nie), vari nechcete povedať, že kritika by mala byť objektívna? Má vari literatúra nejaké merateľné hodnoty, ktoré by túto objektivitu zaručovali? Prečo neargumentujete? S podzravom Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa22. augusta 2008 22:55:03
Yao(nee)
Nemala by mať literárna kritika svoju hĺbku? Text je sám o sebe príliš krátky a jeho nulová výpovedná hodnota nemá stabilný podklad v žiadnom plodnom toku solídnych informácií... vezmi za hrsť hravých myšlienok, vsaď na osvedčené: ťažké, ale kreatívne, prihraj solídnu dĺžku s rozumom a budeš mať postreh na úrovni.  
Spisovateľ/AutorYao(nee) Pridané dňa22. augusta 2008 22:40:29
Mila Yao(nie), pretože tak by asi malo zniet spisovne Vaše meno. Chcem sa Vás spýtať v čom sa Vaša kritika odlišuje od Vašej kritiky mojej kritiky. Vrvíte o dĺžke, ale moja je asi tak o pol strany a o niekoľko sto úderov dlhšia. Je potom Vaša kritika zlá? Ide Vám o konštruativitu, alebo sa len chcete ukázať. Prepáčte, rád by som komunikoval na úrovni. Avšak neumožňujete mi to. S láskavým pozdravom Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa22. augusta 2008 22:47:40
5 bodov
da sa  
Spisovateľ/AutorShadis Pridané dňa23. júna 2008 13:04:21
akurat som si vsimla ze gulocka sa yjadril ze nikomu nemieni tykat a tu to tak robi...  
Spisovateľ/Autorkrempi Pridané dňa5. apríla 2008 20:50:09
krempi, Michal Guľôčka je experiment sociálneho inžinierstva, autorom je Aššurballit  
Spisovateľ/Autorpic Pridané dňa5. apríla 2008 20:51:11
crow viem kto je gulocka a kto je Ašš... stretla som sa s nim uz na inom webe... tym som len cela povedat ze "si sere do huby"...  
Spisovateľ/Autorkrempi Pridané dňa7. apríla 2008 11:12:05
Ero Šampanski
mojko, zabil si ma... pozri sa na svoje basne, potom sa pozri opat na svoje a potom sem davaj taketo taraniny... ja skarabeu nepoznam, nie som nijaky extra fanusik jej tvorby, ale takto ju sfuknut je nepripustne a nepravdive... zato ty si mi od prvej tvojej reakcie maximalne nesympaticky a to bude asi z dovodu, ze neznasam arogantnych debilov, co si myslia, ze vsade boli a vsetko vedia(pozri do zrkadla, hned pochopis...) btw. oprav si chyby...  
Spisovateľ/AutorEro Šampanski Pridané dňa31. júla 2007 19:02:27
Milý Erik Šimšík mrzí ma, že sa neznášate. Pohľad na poéziu je subjektívny. Ja nenapádam Váš názor, Vy však napádate nielen môj názor, ale aj mňa. Príjemný deň Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa31. júla 2007 19:07:24
Ero Šampanski
pis prosim ta, Zly Erik Šimšík, pretoze ja mily ani nahodou nie som... napadam tvoj nazor, lebo je zly, nepodlozeny a arogantny...  
Spisovateľ/AutorEro Šampanski Pridané dňa31. júla 2007 19:11:59
ahoj aj ja xcem kritiku. som zvedava;]diki;]  
Spisovateľ/Autordazda Pridané dňa5. augusta 2007 21:01:00
asi mu musis napisat sukromne. takto sa urazi:)  
Spisovateľ/Autorpic Pridané dňa5. augusta 2007 21:01:51
dandan
...napis aj o dalsich, velmi ma to zaujima...  
Spisovateľ/Autordandan Pridané dňa1. augusta 2007 07:31:06
napr. o mne... znesiem vela, takze pokojne...:)  
Spisovateľ/Autorstalker Pridané dňa1. augusta 2007 11:11:02
Vážení a milí priatelia, keďže sa komentárov opäť nakopil, dovolím si napísať odpovede na ne do jednej správy. Milá kráčajúca, už som Vám raz odpovedal, že som využil tzv. empatickú metódu literárnej kritiky, evidentne nie ste schopná, alebo v lepšom prípade len ochotná čítať čo ja píšem. Inak by ste nerozpitvávali, to na čo som už raz odpovedal. Prosím, rešpektujte môj pohľad na vec, ja budem rešpektovať Váš, aj keď je nesprávny. Vaše poviedky a básne by som si samozrejme rád prečítal, avšak Vy tu nemáte žiadne, beriem to preto len ako nepodarený pokus o vtip. Opakovane Vás tiež žiadam, aby ste v komentároch pod mojou literárnou kritikou upustili od vulgarizmov Ďakujem za pochopenie. Milý Erik Šimšík, Vaše opakované útoky voči mne sú krajne úbohé, zachádza to už do maximálnych trápnosti, keďže urážate nielen mňa, ale aj moju rodinu. Neviem, čo si tým potrebujete dokazovať.keď opakovane opakujete, že som nadutý. Ono mi ako najlepšie prirovnanie príde to známe biblické o tom, že síce vidíte triesku v mojom oku, ale nevidíte brvno vo svojom vlastnom. Viete Erik, čítal som si včera Vaše dielka a komentáre pod nim a prepáčte mi to, ale musím skonštatovať, že ste skutočne hlupák. Neznesiete kritiku, na akýkoľvek náznak nej odpovedáte buď hranou iróniou, alebo tvrdou agresiou, ako voči kráčajúcej. Mám pocit z tých reakcií tu, že Vás tu všetci virtuálne otĺkajú a konečne ste si našiel niekoho do koho by ste si mohol udrieť aj Vy. Idete s davom a nepremýšľate, ale verte, že raz na to doplatíte. A mimochodom mojím cieľom nie je nikoho odtiaľto vyštvať, rád by som tu komunikoval na úrovni, o témach literárnych, ale obávam sa, že toho nie sú niektorí ľudia schopní, pretože miesto logických literárnych argumentov, ktorých zrejme majú na základe ich vedomostí veľmi málo používajú nelogické urážky, týkajúce sa rodiny. Milá flying, je mi trochu smutno z toho, že podporujete Erika v osobných útokoch zameraných proti mne, že dovolíte aby urážal mojich rodinných príslušníkov. Akoby Vám bolo keby som Vám urazil mamičku, alebo otecka? Myslím, že týmto ste skĺzla na úplné morálne dno. katka77, aj keď rešpektujem Váš názor, dovolím si s Vami polemizovať. Keď sa niekoho spýtate, či to myslí vážne a že jeho tvorba je zlý vtip, lebo to ste povedali, tak určite nechcete vyzdvihnúť jeho kvality. V samotnej podstate ste povedali, že autor ak to myslí vážne, je hlupák, netvárme sa, že to tak nebolo, tie drobné sémantické rozdiely sú ľahko identifikovateľné. Mňa sa nedotli žiadne komentáre, ale mrzí ma, že ľudia tu sa znížili na úroveň, keď urážajú nielen mňa, ale aj mojich rodinných príslušníkov. Ja všetky pohľady, aj keď väčšinou nesprávne rešpektujem. Prečo nerešpektujú oni môj? Prečo namiesto toho aby mi argumentovali na základe nejakých literárnych faktov, útočia na mňa? Mne to napovedá len jedno, tí ľudia nemajú dostatočné skúsenosti s literatúrou ( až na výnimky , ako kráčajúca, ktorá napriek urážlivým a agresívnym komentárom prezentovala nejaké vedomosti z oblasti literárnej, aj keď len minimálne) nedokážu podať jediný fundovanejší názor. a nad tým by ste sa mali zamyslieť milá Katka Pekný zvyšok dňa želá Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa1. augusta 2007 09:46:16
chach... to som vazne zvedava dokedy ta toto bude bavit... mam chvilu cas, tak reku si zareagujem... viem, ze tato veta nebola urcena mne, ale neda mi: "Prosím, rešpektujte môj pohľad na vec, ja budem rešpektovať Váš, aj keď je nesprávny." clovek, ktory mi vycita ze sudim co je a co nie je v poriadku (aj ked ja si to stale nemyslim) tu bude rozhodovat ktory nazor je spravny a ktory nespravny. to ma vazne pobavilo. no ale to len na okraj. k tomu co bolo adresovane mne snad len tolko, ze som nikde nepochvalila erikove utoky (nemyslim si ze je spravne sa osobne napadat... podporila som len jeho celkovy postoj proti tejto komedii...). dalej veta "je mi trochu smutno z toho, že ... dovolíte aby urážal mojich rodinných príslušníkov" znela znova velmi zabavne... kam ty na to chodis. ja som tu policajt alebo co? kludne mu to dovolim, myslim ze je svojpravny a ja tu nie som od toho aby som sa ta nebodaj zastavala alebo co. samozrejme pobavilo ma toho ovela viac, ale to nema cenu rozmazavat. tolko casu aj tak nemam... mavam ti z absolutneho moralneho dna a prajem krasny den :)  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa1. augusta 2007 19:00:29
dandan
...ale no ...nahaj ho...este chcem kritiku...chcem...chcem...chcem... :D  
Spisovateľ/Autordandan Pridané dňa1. augusta 2007 19:06:04
myslim ze tuto pan odbornik sa nenecha dvakrat prosit :D  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa1. augusta 2007 19:14:57
Milá flying, keď podporuješ niekoho v agresii sama sa stávaš agresorom. Keď nesúhlasíš s jeho poznámkami, sama si sa mala voči ním ohradiť. 6e ti je to smiešne, ma mrzí. Len toľko Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa1. augusta 2007 20:53:53
tak pozri, teba mrziet vazne nic nemusi, na tom sa dohodnime. nesuhlasim s tym, ze ak s niecim nesuhlasim, musim to za kazdu cenu davat na javo. to je moja vec. a nikoho v agresii nepodporujem. myslim ze prehanas. tak asi tolko. papa  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa1. augusta 2007 21:02:24
Milá flying, klamete. Stačí si prečítať komenár, kde ešte citujete jeho výrok o bití v škole. Čo je toto, ak nie podpora agresie? Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa5. augusta 2007 20:39:22
nesuhlasim ze citovanie takeho vyroku je podpora agresie, ale zjavne to vidime kazdy v odlisnom svetle. zrejme sa ta to dost dotklo, to mi je luto. ale nikde som nepovedala ze by som ti to priala aebo co, ved ani neprajem. nikde som nepovedala "ano, erik, len chod a rovno mu rozbi hubu"... suhlasim s tym ze som vyjadrila podporu erikovi, to sa ale tykalo rozhovru... polemiky... v kazdom pripade som ta nechcela urazit ani napdnut... ...atd... tak asi tak...  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa5. augusta 2007 20:46:58
Milá flying, zjavne nerozlišujete slovnú a fyzickú agresiu. Aj slová majú moc ublížiť. Čo ak by to bola pravda? Čo ak by ma reálne šikanovali? Čo ak som sa kvôli tej šikane pokúšal o samovraždu. Neviete si predstaviť po akom tenkom ľade môžete kráčať. Navyše opätovne klamete. Vy ste priamo slovne podporili jeho výrok o bití v škole. Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa5. augusta 2007 20:50:38
ano, v takom pripade by to co som spravila naozaj nemuselo byt prijemne... ved asi aj tak nebolo. uznavam. slova sice mozu ublizit, ale ide aj o to, ci niekto dovoli aby mu ublizili.  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa5. augusta 2007 20:55:55
Milá flying, som rád, že pomalými krôčikmi dospievate k sebareflexii. Avšak stále sa vyhýbate zodpovednosti a plnému priznaniu s ospravedlnením. Michal G.  
Spisovateľ/AutorMichal Guľôčka Pridané dňa5. augusta 2007 20:59:56
ja nemam problem s ospravdlnenim. ospravedlnujem sa ti, ak ta to naozaj tak zasiahlo. ale za tym, ze tu je prilis velke halo okolo toho, a ze je to jasna komedia miestami, si stojim.  
Spisovateľ/Autor___ Pridané dňa5. augusta 2007 21:08:21
Usporiadať: Prejdi na stránku:

Na začiatok Predchádzajúca stránka 1 2 3 4 Nasledujúca stránka Na koniec
Info o príspevku Info o príspevku
Predchádzajúci príspevok Predchádzajúci príspevok
Nasledujúci príspevok Nasledujúci príspevok
Reklama
Hlasuj za príspevok Hlasuj za príspevok
  • asdf.sk
  • Bookmark and Share
Naj od autora Naj od autora
Štúrovčina
Kuchárka | Skratky | Zábava | Diplomová práca | Psychológia | Manageria | Antikvariát Sova | Tools | Stolár | Kotly | Orava | Kovovýroba | Monitoring | K6 | Bytové doplnky | Logo | Max hra | Spravodajstvo Mráčik | RSS katalóg | Twitter katalóg | Instagram na SK i CZ | Online finančná kalkulačka | Palivové drevo | Nákupné Centrum | Športové Centrum | Krása a zdravie | Bankomaty na Slovensku | Bankomaty v České republice | Tvoj Lekár | Ponuky práce v zdravotníctve | Zdravotná poradňa | Tvůj lékař | Vyber školu | Kto hýbe Slovenskom | Kdo hýbe Českem | Tvoj Notár | Tvůj notář | Sudoku for Kids | Road for Kids | Pair for Kids | Hanoi for Kids | 15 for Kids | Grid for Kids | Colours for Kids | Pexeso | Logic | Einstein | Snake | 3 Wheels | Find 8